Net vagy halál

2015. november 11. szerda - 11:10 / piacesprofit.hu
  •    

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. Ha a disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

számítógép grafikán

Kép:Pixabay

A változó piaci feltételek kihatnak az ipari disztribútorok hagyományos üzleti modelljére is – erre a következtetésre jutott a UPS (NYSE: UPS) 719 beszerzési szakértő bevonásával készített, Ipari Beszerzési Dinamika (Industrial Buying Dynamics) elnevezésű tanulmánya.

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. A tanulmány szerint már 65 százalékuk kikerüli az ipari disztribútorokat és további 30 százalékuk fontolgatja azt, hogy közvetlenül a gyártótól vásároljon. Mindez azt jelzi, hogy amennyiben az ipari disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

A tanulmány eredményei arra is rámutatnak, hogy az európai ipari készletbeszerzők több mint 50 százaléka online vásárol, illetve keres beszerzési forrást, sokuk (42 százalék) pedig ezen a csatornán költi el büdzséje több mint felét. A válaszadók 75 százaléka jelezte továbbá, hogy más, felhasználó-barátabb weboldallal és jobb ügyfélszolgálattal rendelkező disztribútorhoz vinné a költéseit.

Árubeszerzés magánszemélytől
Sok vállalkozásnál merülhet fel, hogy a később értékesített termékeket magánszemélyektől szerzik be. Kerüljük el a kockázatokat!

“Amint az ár- és minőségi sztenderdek találkoznak, a beszerzők olyan kereskedőket akarnak találni, amelyek jobban illenek az elvárásaikhoz akár azért, mert kényelmesebben használható weboldallal rendelkeznek, jobb szolgáltatást nyújtanak, vagy egyszerűen gyorsabban válaszolnak a termékkel kapcsolatos kérdésekre” – mondta Scott Aucuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. “Azért, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat, a disztribútoroknak át kell alakítaniuk értékesítési modelljüket és tökéletes szolgáltatást kell nyújtaniuk.”

A felmérésben részt vevő ipari beszerzők nagy hányada (78 százaléka) azt is elvárja disztribútoraitól, hogy kínáljanak több helyszíni, eladás utáni szolgáltatást, mint például az adott eszköz beüzemelését, javítását vagy karbantartását. A disztrbútorok azon képessége, hogy hozzáadott értékkel bíró szolgáltatásokat kínáljanak és egyenletes minőségű vásárlói élményt nyújtsanak, kulcsfontosságú lesz az ipari disztribútorok jövőbeli sikerében.

A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek. Lássuk a négy alaptételt!

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor