Nemcsak az Amazonon érdemes kereskedni

Az online kereskedelem nagy része az Amazonon és az Alibabán zajlik, de érdemes lehet kisebb piactereken is hirdetni – írja a Kosárérték Magazin.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális piac fogyasztóinak nagyjából kétharmadát az Amazon és az Alibaba együttesen tudhatja magáénak, és ezek többnyire jól leírható területeken vannak domináns szerepben – írja a Kosárérték. Vannak viszont országok, sőt nagyobb régiók is, ahol nem e két vállalatbirodalom valamelyike a piacvezető, köztük számos olyan térség, ahol még előttünk áll az e-kereskedelem jelentős felívelése.

Az Amazon világszerte 58 országban piacvezető, nagyjából 1,2 milliárd ember használja. Az Amerikai Egyesült Államok és Kanada, Nyugat-Európa nagy része, India és Japán mellett a világ szinte minden részén vannak országok, ahol az első számú online piactér az Amazon.

Fekete péntek: egy oldalra gyűjtik a webshopos kedvezményeket
A gyűjtőoldalon e-kereskedők kapnak lehetőséget arra, hogy összefogva nagyobb szeletet hasítsanak ki nagy akciós napon felpörgő online kereskedelmi forgalomból.
Az Alibaba több nagy márkával van jelen, és dinamikusan bővíti pozícióját: már több, mint 1 milliárd vásárlót ért el. Kínában Taobao néven is működik, több dél-kelet-ázsiai országban (Malajzia, Thaiföld, Vietnám, Fülöp-szigetek) a Lazada nevű cégen keresztül került piacvezető pozícióba, amikor 2016-ban többségi részesedést szerzett benne – azóta pedig már összesen 4 milliárd dollárt fektetett a cégbe. Eközben pedig a Föld negyedik legnépesebb országában, Indonéziában éppen a Lazada konkurensébe, a Tokopediába vásárolta be magát 2017-ben, egymilliárd dollár körüli tranzakcióval.

Dél-Amerikában piacvezető

A harmadik szereplő – felhasználószámban jócskán lemaradva két óriás mögött – a MercadoLibre, amely Dél-Amerika (Bolívia és Paraguay, valamint a Guyanák kivételével) és Mexikó piacvezetője az e-kereskedelemben. Az argentin cég 9 országban 300 millió vásárlót szolgál ki, és bevételének több mint 80%-a Brazíliából és Argentínából származik. Az Amazon az elmúlt egy-két évben már tett apróbb lépéseket, hogy az utóbbi két ország piacára belépjen.

A dél-afrikai Naspers által működtetett online piacterek 16 országban piacvezetők. Ezzel számosságban a második helyen áll, 250 milliót meghaladó vásárlói eléréssel e tekintetben a negyedik. Piacvezető szerepe van Oroszországban és több kelet-európai, illetve posztszovjet országban, de például Portugáliában és néhány afrikai országban is. A legismertebb piactér, amit a Naspers működtet, az OLX, legnagyobb piacán, Oroszországban pedig az Avito tulajdonosa. Fontos pozíciója volt a Közel-Keleten is az ott legmeghatározóbb platformon, a Souq.com-on keresztül, ám ezt a céget 2017-ben eladta az Amazonnak, így már abban a térségben is az amerikai vállalat a legjelentősebb szereplő.

Forrás:kosarertek.hu

Európában jelentős játékos a norvég Schibsted: Norvégia, Svédország és Finnország mellett a fehérorosz vagy a magyar (Jófogás) vezető e-kereskedelmi oldalakat is ez a cég tulajdonolja. 8 országban piacvezető, 100 milliót meghaladó vásárlóval. A cég egyébként sok másik országban is jelen van különböző e-kereskedelmi oldalakkal (Magyarországon a hasznaltauto.hu is hozzájuk tartozik), Spanyolországban is fontos szereplő, de Dél-Amerika több országban is vannak online piacterei.

Még mindig népszerű az eBay

Házhoz is szállít a német eBay
Házhoz szállítási és fulfilment szolgáltatást indít az eBay Németorszában. Akár már másnap kiszállíthatják a rendelt árukat.
Az eBay már távol van a korábbi teljesítményétől, de így is 13 országban tudott megmaradni a leglátogatottabb piactérnek (köztük például Ausztráliában), ezzel 130 millió fölötti vásárlóhoz ér el, bevételeinek több, mint a felét szerzi az USÁ-n kívüli piacokról. Említendő szereplő még a japán tulajdonú, használt autókkal foglalkozó Be Forward nevű vállalat, amely 6 országban is – többségében közép- és dél-afrikai országokban – az első helyen szerepel szűkebb profilja ellenére.

Afrika legnagyobb e-kereskedelmi platformja a Jumia, amely a német Rocket Internet tulajdonában van. A Jumia jelenléte nagyon stabil Afrikában, 23 országban működik, ebből 8-ban a leglátogatottabb, és vezető szerepét továbbra is dinamikus növekedéssel erősíti. A 100 milliót meghaladja vásárlóinak száma, és tavaly már 1 milliárd látogatója volt az oldalnak. Mindezek ellenére a Rocket Internet idén bejelentette, hogy el akarja adni a céget.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo