Nem hárítja át a telefonadót a Telekom, csak emeli a díjakat

2012. július 12. csütörtök - 13:57 / piacprofit.hu
  •    

A kedvezőtlen gazdasági és piaci folyamatok miatt a Magyar Telekom fokozatosan, szeptemberi, illetve októberi hatállyal módosítja díjszabását, ez ugyanakkor a cég indoklása szerint nem jelenti a júliustól bevezetett telefonadó áthárítását az ügyfelekre.

A Magyar Telekom mai közleménye szerint a tarifaváltozások megfelelnek a mobil és vezetékes, illetve számlás és kártyás díjcsomagok eltérő sajátosságainak, és megőrzik az ügyfelek által kedvelt előnyöket és kedvezményeket. Az előfizetéses mobil csomagokban a havidíj változását mérséklik a lebeszélhető és változatlan árú percek és sms-ek, a kártyás csomagokban viszont a változó perc- és sms-díjakhoz nem társul havidíj.

PParhív
PParhív

A nagyvállalati ügyfelek részére nem változnak sem az egyedi keretszerződésben rögzített díjcsomagok havidíjai, sem a belföldi perc- és sms-díjak. A vezetékes szolgáltatáscsomagok havidíjai a változás után is a hatóságilag meghatározott árplafon alatt maradnak.

Az őszi lépcsőzetes és részleges tarifaváltozást elkerülhetetlenné teszik a kedvezőtlen piaci folyamatok, a javulást nem mutató gazdasági környezet hatásai, a vártnál magasabb infláció, valamint az elmúlt időszakban hozott egyes gazdaságpolitikai döntések. Ugyanakkor a részleges díjszabás-módosítás nem a 2012 júliusától bevezetett új távközlési adó fogyasztókra történő áthárítását jelenti – indokolta a társaság közleményében a döntést.

Várhatóan nem változnak a céges telefonálási szokások
A kormány május közepén jelentette be, hogy 2012. július 1-től adóköteles tevékenység lesz a távközlési szolgáltatás nyújtása. Az adó alanya a szolgáltató, az alapja pedig a szolgáltató előfizetőjének előfizetéséhez, annak hiányában a szolgáltatóhoz tartozó hívószámról indított hívások időtartama valamint küldött üzenetek – szolgáltatóval kötött szerződés szerint számított – száma. A Telenor májusban bejelentette, hogy a telefonadó miatt módosítja csomagjait július 16-ától, majd a Vodafone is közzétette új árazását, amelyről SMS-ben tájékoztatta előfizetőit. E két cég az emelést a telefonadó bevezetésével indokolta, amelyet részben áthárítanak ügyfeleikre.
A telefonadóról szóló döntés, illetve az ezzel összefüggésben emelkedő díjak nyomán a cégek elsősorban a mobiltelefonálás költségeinek növekedésére számíthatnak, mivel számukra a mobilitás és az azonnali reagálásra való képesség a verseny része. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem valószínű, hogy emiatt zsugorodni fog a mobilforgalom.