A hirdetések blokkolása komoly problémát jelent, legalábbis azoknak a cégeknek, akik az online hirdetésekből élnek. Három alapvető stratégia van arra, hogy csökkentsék a hatását:
- jobb hirdetések, amelyek nem zavarják az embereket
- olyan hirdetések, amiket nem ismernek fel az adblockerek
- fizetni az adblocker cégeknek, hogy mégse blokkolják a hirdetéseket
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Ugyanakkor az ilyen jellegű beállításokat mindig a felhasználóknak csak egy töredéke tudja érdemben használni, ráadásul ha valaki feltelepít egy adbockert, akkor nagy valószínűséggel ott mindent blokkol, amit csak lehet. Ezért a Facebooknak legalább ugyanennyire fontos, hogy olyan technikai megoldásokat vezessen be, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetésblokkoló szoftverek végezni tudják a dolgukat – írja Lévai.