Nem félnek az újtól a kisvállalkozások

2014. október 08. szerda - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.

Kép: Pixabay

A kisvállalatok szinte minden létező platformot kipróbálnak. A legnépszerűbb online platform a honlap, mellyel a válaszadók 85 százaléka rendelkezik. (És az még a jobbik eset, ha VAN weboldala.) Üzleti Facebook oldala a megkérdezett kisvállalkozások 81 százalákának, míg blogja 31 százalékuknak van. A válaszadó kkv-k 30 százalékának van YouTube csatornája és bár kisebb arányban, de rendelkeznek még LinkedIn, Twitter, Pinterest és Instagram oldallal is. Viszont ezeknek az eszközöknek a jó részét a kisvállalkozások csak kipróbálják – derül ki a Marketing Commando 2014. szeptemberében, 1500 fő megkérdezésével végzett internetes felméréséből.

„Sokszor csak az újdonság iránti kíváncsiság hajtja a cégvezetőt. Azonban csak azt az eszközt használják huzamosabb ideig ami működik, ami pénzt hoz és csak addig ameddig pénzt hoz. De ez nem baj, hiszen éppen ez a rugalmasság a kisvállalatok sikerének egyik titka” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. (Bár a marketingen még mindig spórolnak a cégek.)

Hogyan halásznak új ügyfeleket?

Az új vevők szerzésére használt legnépszerűbb online marketing eszköz a Facebook hirdetés, melyet a felmérésben résztvevő kisvállalatok 33 százaléka használ. Ennél valamivel kevesebben, 25 százalék használ Google AdWords kampányt.

„A múlt évben volt a fordulópont, amikor azt vettük észre, hogy a Facebookról több vevő érkezik, mint az elmai listákról. Így érthető a kisvállalatok Facebook iránti lelkesedése. Ma a Facebookon olcsóbban lehet a vevőt szerezni mint bárhol. Ráadásul Facebook csoportot építeni is könyebb, mint email listát” – vélekedik Wolf Gábor.

Az 5 legnépszerűbb új vevők szerzésére használt marketing eszköz:
1. Facebook hirdetés (33 százalék)
2. SEO (27 százalék)
3. Google AdWords kampány (25 százalék)
4. Szórólapozás (24 százalék)
5. Sajtóhirdetés (19 százalék)

A megkérdezett kisvállalatok 27 százaléka alkalmaz keresőoptimalizálást (SEO), 10 százalékuk hirdet a Google Display hálózatán. Klasszikus banner hirdetést a választadók 10, míg vásárolt email listát 7 százalék használ.

Egyre többen használnak remarkeitnget is, azonban a számuk még nem túl jelentős. Ugyanakkor elgondolkodtató adat, hogy a válaszadók 11 százaléka szégyenszemre már spammelt és 1 százalékuk rendszeresen használja azt a tiltott eszközt. „Pedig nem érdemes spammelni, mert rövid távú előnyökért kockára kerül a cég jó híre és jövője. Ráadásul ma már egyre több, egyre olcsóbb  becsületes lehetőség van vevőszerzésre” –figyelmeztetett Wolf Gábor.

Spam kisokos sorozatunkból megtudhatja, mire kell ügyelni az email marketing és adatbáziskezelés során, hogy ne essünk a spammelés bűnébe!

Offline eszközök közül a legnépszerűbb a szórólap, melyet a vizsgált kisvállalkozások 24 százaléka használ új vevők szerzésére. Ugyancsak vevőszerzésre a válaszadók 19 százaléka hirdet sajtóban. A postai direkt marketinget használók aránya 11 százalék.

Kapcsolattartás: jól megfér a régi és az új

A vevőkkel való kapcsolattartás legföbb eszköze a Facebook, melyet a válaszadó kisvállalkozások 55 százaléka használ. Emailek és online hírlevelek segítségével a válaszadók 48 százaléka tart kapcsolatot a vevőkkel. Emellett azonban még jelentős szerep jut a személyes kapcsolattartásnak, melyet a válaszadók 44 százaléka használ. (Ez nem is gond, mert ügyfélkezelésben még így  is mérföldekre vagyunk lemaradva a nyugati cégek mögött.)

Kapcsolattartásra és edukálásra használnak még blogot (21 százalék), YouTube csatornát (12 százalék), Facebook zárt csoportot (13 százalék) és nyomtatott hírlevelet (5 százalék). A megkérdezettek 48 százaléka fejben készít merketing tervet, csak a vizsgált kisvállalkozások 24 százaléknak írja is le, 28 százalékuknak pedig egyáltalán nincs. A többség, 41 százaléka évente 1-2 alkalommal indít kampányt, 28 százalék negyedévente, 30 százalék havonta vagy sürűbben.

Üsd a vasat amíg meleg

„Nem csak a világ változik gyorsan, hanem a marketing is. Kísérletezni kell az új eszközökkel, tanulni, tesztelni és nem szabad sajnálni rá az időt. A Facebookból most kell kihozni a maximumot, érdemes hirdetni mert itt kapható a legolcsóbban vevő. Ütni kell a vasat amíg meleg, mert a marketingben az opportunizmus kifizetődik” – mondta Wolf Gábor.

MEGLEPŐ, MI DÖNT A NETES VÁSÁRLÁSNÁL
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor