Nem élhetünk a Google nélkül

Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google legújabb fejlesztéseinek, a hirdetési rendszerek és követési metódusok, a rendszerek összekapcsolásának lehetőségeinek követése – mondta Sebestyén Márton a SEOLab ügyvezetője a Marketing Commando konferenciáján.

A nagy szolgáltatók gyarmatosítják az internetet, ami praktikusan azt jelenti, hogy nem fog „hozzáférni” a potenciális vásárlókhoz az, aki nem jól használja ezt a rendszert. A Google szoftverrendszere számára is az a fontos, hogy a lehető legjobb, legrelevánsabb stb. hirdetéseket jelenítse meg – hisz ő maga is ezen keres. Aki nem felel meg, azt tulajdonképpen nem fogják „odaengedni” a felhasználókhoz, vagyis nem jeleníti meg a hirdetést, hisz a rendszer választhat helyette olyat, amin jobban keres – magyarázza a szakértő.

300 millió új wifi hozzáférés lesz a következő években csak Európában, ami teljesen új alaphelyzetet teremt. Végső soron a hirdetési platform lesz kvázi monopol, és az fogja tudni eladni a termékét, aki ezt a platformot megfelelően kezeli. Nincs választási lehetőség, aki nem hirdet ezeken a felületeken, beláthatatlan bevételektől esik el.

"Nem fog „hozzáférni” a potenciális vásárlókhoz az, aki nem jól használja ezt a rendszert"
Ez pedig azt jelenti, hogy tetszik vagy nem, nem azt számít, hogy mit csinált, milyen márkát épített fel évtizedek alatt egy adott cég, csak is az, hogy mennyire képes alkalmazkodni ehhez az új helyzethez – hangsúlyozza Sebestyén. (A változás és alkalmazkodás pedig folyamatos kell, hogy legyen. Például a Google már hivatalosan is bejelentette, hogy le fogja minősíteni azokat az oldalakat, amelyek nincsenek mobilra optimalizálva! Április végétől él Amerikában, pár hónapon belül a magyar oldalakat is érinteni fogja. Hogy hogyan álljunk neki, arról itt olvashat részletesebben.)

A kisebb cégek szempontjából ez annyiban jó hírnek tekinthető, hogy a kereső hirdetések demokratikusabbak a hagyományos hirdetési csatornáknál, hiszen jelentősen kisebb összegekből is – a rendszer megfelelő ismeretével és némi munkával – jelentős elérést lehet produkálni.

Kép:Pixabay

Mennyit ér?

Nem kérdés, hogy nem csak meg kell tanulnunk a lehetőségekkel élni, de pénzt is kell áldoznunk rá. Ahhoz, hogy mennyit érdemes költeni a Google hirdetésekre (persze bármilyen más hirdetés esetében is így van, csak itt sokkal direktebb módon számolható), szükségünk van egy mérőszámra. Ez evidenciának hangzik, de a tapasztalatok szerint ez a legnagyobb hiányosság a cégeknél: pontosan ki kell számolnunk, hogy mennyit ér egy látogató nekünk, hogy kevesebbet költsünk rá, mint amennyit vásárol nálunk.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Azért is érdemes kiemelt figyelmet fordítani a Google hirdetési rendszerének megfelelő kitanulására, mert a rendszer működése miatt a jobb hirdetés olcsóbb is. Szakértők segítenek megismerni az alapokat.
Például a Huffington Post, a világ egyik legnépszerűbb online szájtja 56 követő kódot épít be minden egyes oldalára, amivel a cikkeket olvasók tulajdonságait raktározza. Ezeket azonnal értékesíti a valós idejű hirdetőknek, így azonnal olyan hirdetések jelennek meg a cikkek mellett, amelyek relevánsak lesznek az olvasó számára. Itt tartunk. Természetesen egy kkv esetében nem ilyen bonyolultságú rendszerekere van szükség, de az irány mindenképpen azonos kell, hogy legyen, érdemes tehát figyelni, mit csinálnak a nagyok.

A mostanra bevett, de még egy-két évvel ezelőtt is teljesen elképzelhetetlennek tűnő lehetőségek, mint a dinamikus remarketig, amely esetében annak alapján, amit egy felhasználó megnéz, a rendszer automatikusan állít össze hirdetéseket, pedig még mindig csak a kezdet. (A remarketingről itt olvashat részletesebben.)

Ez még csak a kezdet

A Universal Analytics mérőrendszer, ami egy éve él körülbelül, egy újabb áttörés a korábbiakhoz képest, mert nem csak az oldalon belüli eseményeket méri, hanem bármilyen más, internetkapcsolattal rendelkező eszköz ráköthető – például egy pénztárgép, az üzletben lévő esetleges vevőirányító rendszerek stb. Az új rendszerben minden látogató kap egy egyedi kódot, amivel követhető minden, amit az adott vevő velünk kapcsolatban tett. Így valóban átlátható, hogy mennyit költ egy adott ember. Így személytelen látogatások helyett valós emberekhez köthető egy adott viselkedés, ennek alapján lehet akár dinamikusan megjeleníteni egy adott fogyasztónak tartalmat. Megnézhetjük például, hogy egy adott vásárló milyen napszakban, milyen eszközről érkezett. Ha ennek alapján tudjuk, hogy valaki hazafelé a mobilján olvas, este az ágyban viszont tabletet használ, egészen más üzenetet, és máshogy jeleníthetünk meg neki. (Pl. mert tabletről már vásárolnak többen, mint mobilról.)

A Measurement Protocol rendszer, aminek különböző oldalak összeköttetésére szolgál, szintén óriási lehetőséget tartogat a hirdetések optimalizálása szempontjából.  Egy hotel esetében például összekötötték a foglalási rendszert az időjárás jelentéssel és azt látták, akkor vannak foglalásaik, ha süt a nap. Ezután úgy állították be a rendszert, hogy csak akkor szállnak be a Google licit versenyébe, ha éppen napos idő van – hiszen ilyenkor drasztikusan nagyobb arányban lesz a szobafoglalásból kifizetett szolgáltatás az esetükben .

A rendszer folyamatosan fejlődik, és csak a cégek elszántságán múlik, hogy mennyire tudatosan használják ki az újabb és újabb lehetőségeket, hogy minél nagyobb hatékonysággal érjék el a vásárlókat. Itt most tényleg igaz, aki lemarad, az kimarad. Viszont ha pontosan tudjuk, hogy kik a vásárlóink és ők hogyan viselkednek, akkor többet is fizethetünk egy adott hirdetésért, hiszen biztosak lehetünk abban, hogy „behozza az árát”.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo