Nem csak az azonnali haszonra érdemes hajtani

2015. augusztus 10. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Egyre többen felismerik a "szájmarketing", az ajánlás erejét egy vállalkozás sikerében. Az etikus és eredményes működés érdekében érdemes belátni: nem csak az azonnali haszon az üdvözítő.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Kevés dolog bosszantóbb, mint egy hétvégén elromló villanybojler. A tapasztalatok alapján a mesterek nagy része ilyenkor magasabb gázsit kér. Akad azonban olyan szakember is, aki inkább telefonon instruálja a reménybeli ügyfeleit, hogyan győződhet meg róla, orvosolható-e a probléma anélkül, hogy költségbe verné magát. Ott Péter szerint ez hosszútávon neki is kedvező. Hogy miért? Ő nem szeretne olyan szakember lenni, aki lehúzza az ügyfeleket. (Itt talál szakértői tippeket ahhoz, hogy az ingyenes szolgáltatásról, próbaverzióról a hasznot hajtó irányba tereljük az ügyfeleket.)

Többet adni mindig megéri!
Akár egy egyénről legyen szó, akár egy csoportról vagy egy cégről, a hosszú távú fennmaradásuk és életszínvonaluk minősége attól függ, milyen cseréket folytatnak a környezetükkel. Azok, akik a bőséges csere mellett döntenek, akkor is virágoznak, amikor a többiek gondban vannak.

– Ha egy kuncsaft elégedett, legközelebb is engem hív, vagy másoknak ajánl. Akkor lehet, hogy már profit is lesz. A segítségnyújtás pedig nekem nem került semmibe – magyarázza. Természetesen minden mesternek szüksége van jó marketingre, hiszen anélkül aligha kapna megbízásokat. Van, aki hirdetési újságokban is rendszeresen közzéteszi elérhetőségét, de az internet fejlődésével ez már nem feltétlenül elengedhetetlen ahhoz, hogy az ügyfelek rátaláljanak.

– Én csak a weboldalammal reklámozom magamat. Mivel az elég informatív, a netes böngészők hamar kiadják, ha valaki a villanyszerelő szóra rákeres. Emellett az elégedett kuncsaftok sokszor visszahívnak – mondja.

A mesterek érvényesüléséhez alapvetően fontos a kapcsolatépítés, és a bizalom elnyerése. Ha az ügyfélnek is az a benyomása, hogy a szerelő már “ismer egy címet” és emlékszik rá, hogy ott milyen problémák szoktak jelentkezni, nagyobb valószínűséggel nem is keres mást. Miért is tenné?

– Én már telefonban is mindig mindent elmondok, nincsenek a szerződésnek apró betűs részei. A legtöbb ügyfél ezt értékeli. Előfordul, hogy már látatlanban elmondom, mi lehet a probléma. Aki nem ért hozzá, könnyen nagyobb bajt sejthet a meghibásodás hátterében, márpedig a legtöbb esetben a készülék javítása akár 10 ezer forint körüli összegből is fedezhető, és nem szükséges az egészet egy kisebb vagyonért kicserélni.

Ott Péter kérdésünkre elmondta: egy vállalkozásbeindításához jókora tőke szükséges az ő szakmájában.

Így használjuk ki az ajánlás erejét
Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös – hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.

– Egy márkás szigetelt fogó 8000 forintba kerül, egy jó, vagyis megbízható gép ára a 150 ezer forintot is eléri. Márpedig berendezésből jó néhány szükséges. Csak az alapvető munkálatokhoz elkélhet egy ütvefúró, egy véső, egy horonymaró és egy ipari porszívó, persze a felsorolást még hosszasan folytathatnánk.

A munkadíj hallatán elborzadó ügyfelek gyakran éppen arra nem gondolnak, hogy a mestereknek is viselnie kell a költségeket. Neki is adózniuk kell jövedelméből, már ha nem a számla nélkül dolgozó feketézőkre gondolunk.

Gyakran éri az a vád a szerelőket, hogy a nagyker áron beszerzett készüléket eredeti áron adják el az ügyfeleknek és ezzel becsapják őket.

– Hogy a szerelő nagyker áron vásárol, szerintem nem probléma. A baj az, ha azt ígéri, hogy olcsón szerez alkatrészeket, aztán azokat drágábban adja el. Én is fix áron adom a beépítendő alkatrészeket, de azokat el kell mennem megvásárolni, amivel időt töltök, ráadásul ki kell fizetnem a parkolási díjat és fogy az üzemanyagom. Igaz, hogy az áruházak különböző kedvezményeket adnak a rendszeresen visszatérő vásárlóknak vagy a villanyszerelő szakembereknek. Van, amelyik áruház a kedvezményt éves vásárlási összeghez köti, és olyan is van, amelyik a vállalkozás iratait is elkéri a törzskártya kiváltásához.

K.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek