Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában

2018. február 21. szerda - 13:30 / Kriston László
  •    

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

“Az árak fel fognak menni, kevesebb lesz a hirdetési hely”, tette hozzá Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség ügyvezetője és Social Media-specialistája.” Miért?

Mert “a hírfolyam algoritmusai azokat a posztokat díjazzák, amik aktivizálják az embereket, párbeszédet indítanak. Szabaduljunk a hírfolyamtól, inkább az Insta képfolyam, a Facebook Sztorik, az Insta Sztorikon, a videóajánlókon és a Messengeren keresztül közelítsük meg a felhasználót “, mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője.

Felértékelődik a korábbi online tartalmakból “kihallgatott” fogyasztói viselkedés, ízlés és vélemény ismerete. Ez a  social listening. “A szöveganalitikát a magyar nyelvű internet tartalmaiból három és fél évre visszamenőleg, 17 milliárd adatból tudunk nyújtani. Az iróniát nem ismeri a rendszer, ugyanakkor az emojikat már elemezzük”, mondta Vida Eszter, a SentiOne kommunikációs igazgatója.

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

A mérce az ifjú influencer

Az influencerek, a YouTube-sztárok tömegvonzó hatása is egyre fontosabb lesz. Szántó Péter érdekes példákat hozott arra, hogy a neten milyen találékonysággal készítenek saját videókat fiatalok. A lányok például a Musicaly-n tátognak-táncolnak kedvenc dalaikra, s mindent kitalálnak, az öltözetet, a hátteret, a képsorok vágást. Őket a marketingesek nem érinthetik már meg fantáziátlan üzenetekkel és tartalmakkal.

Minden apró részletre ügyelni kell. Még a vásárlás vagy a feliratkozás gomb dizájnját is gondosan ki kell találni. “Felejtsétek el a hírlevélnél a “feliratkozás” szót, mert azt a spammel asszociálja a felhasználó”, mondta Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség ügyvezetője és Social Media-specialistája. Inkább használjuk a mehet, a kérem szavakat, vagy hasonló kifejezéseket.

A fiatalok fogyasztókhoz az influencerek megnyerésével tudnak közel kerülni a márkák. Már a PamKutya duó is bevállal kampányokat, magyarázta Benkő Lilla, a Special Effects Media Creator Lead-je, YouTube Specialist-je. Az influencer általában tisztában van vele, milyen stílusban kell a rajongóinak, követőinek megvillantani egy terméket, “nem kell cetlin adni neki, mit olvasson fel, ő pontosan ismeri a célközönségét”, mondta Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Platformok

“A YouTube nem felel a jogsértő tartalomért”, ahogy sok stock photo honlap sem, így nem árt odafigyelni, hogy honnan milyen képi és videós tartamakat töltünk le és használunk fel online tartalmainkban, mert a felelősség rajtunk lesz, figyelmeztetett Dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai ügyvédi iroda ügyvédje.

A LinkedIn a kapcsolati háló bővítésének hasznos eszköze, de szabályai szerint elvileg csak azokat jelölhetjük be, akiket ismerünk, tehát ellentmondásban van önmagával. Magyarországon 840 000 felhasználója van, főleg diplomások”, mondta Pécsi Ferenc, a ContentPlus Kft. tartalomstratégája.

“Most már ne kezdjél hírlevelezni, marketing automatizációra lesz szükséged”, mondta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője, aki a chatbotok terjedéséről értekezett. A prognózisok szerint 2020-tól több chatbot lesz a neten, mint honlap.

“A márkák megpróbálnak személyként viselkedni, bemennek a személyes közegbe, a chatappokba, ahol már nem emailcímekkel, hanem telefonszámokkal regisztrálunk”, mondta Novák Ferenc, a Neo Interactive business unit leadere.”

A blogpostod nem a Google-nek írod, hanem az embereknek”, foglalt állást Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. értékesítési szövegírója, aki úgy látja, ki kéne törölni a fejekből azt a 2011 táján rögzült beidegződéseket, miszerint az alcímeket is a Google kulcsszavakra kellene szabni. Írjunk röviden, három soros bekezdésekben, frappánsan.

Szántó András, a Codecool marketingmenedzsere a munkánkhoz szükséges platformokat vette sorba, ilyen például a Prophet, a Ghostory, a Grouply, a TubeBuddy, az Articolo, a Grammarly. Közülük több is Chrome plug-in.

Görög László, a Gateway Marketing Kft. ügyvezetője, aki saját bevallása szerint anyagilag kétszer tönkrement már az életben, a bitcoin életképessége mellett tett hitvallást a tévés hittérítőket is megszégyenítő lelkesedésű és temperamentumú előadásában. Ő maga is vásárolt a kriptovalutából néhány millió forint értékben.

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor