Négy hasznos tipp vásárláshoz

2017. december 14. csütörtök - 20:01 / piacesprofit.hu
  •    

Karácsonykor sem feltétlenül kell zsúfolt boltokban keresgélnünk, ha nincs időnk, vagy nem bírjuk a tömeget. Közvetlen értékesítőtől otthon, kényelmesen is vásárolhatunk, így a kiválasztott meglepetést nemcsak kézbe vehetjük, de ki is próbálhatjuk. A kínálat széles: egyedi fejlesztésű, magas minőségű kozmetikumok, wellness termékek, házikedvenc-kényeztető és autóápolási cikkek, könyvek, ruhák, játékok – csupa olyasmi, amellyel könnyen örömet szerezhetünk. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) négy pontba szedte, hogyan kössünk jól üzletet.

Évről-évre többet vásárolunk közvetlen értékesítőktől, ami nem csoda, hiszen tőlük gyorsan, kényelmesen és személyre szabottan szerezhetünk be minőségi árucikkeket. Az egészséges életmódot támogató wellness termékek és étrend-kiegészítők, a kozmetikumok és parfümök, vagy a praktikus háztartási cikkek nemcsak saját célra hasznosak, de ajándékötletnek is kiválóak. Az etikusan működő közvetlen értékesítő cégeket és fogyasztók érdekeit képviselő Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) összegyűjtötte, mi az, amire a körültekintő vásárló mindig odafigyel.

  1. Nézzük meg, hogy kitől vásárolunk!

Amikor egy közvetlen értékesítő terméket ajánl, kérés nélkül igazolnia kell személyazonosságát, és azt, hogy melyik céget képviseli. Nézzük meg az igazolványt, árukatalógust! Győződjünk meg arról, hogy a képviselt cég valóban működik Magyarországon, és az ügyfélszolgálata is elérhető. Ebben a cég weboldala és az ott található információk is a segítségünkre lehetnek.

  1. Kérdezzünk!

A közvetlen értékesítőknek pontosan és részletesen kell bemutatniuk a kínált termékeket.  Az etikusan működő cégek – amilyenek a DSA tagcégei – értékesítői tájékoztatnak az árról, a fizetési feltételekről, és a szállítási határidőről. Ismertetik a termékre érvényes garanciákat, elmondják, meddig és hogyan állhatunk el a vásárlástól. Vásárlás előtt mindezt tisztázzuk és kérdezzünk, ha bármi nem világos. Az értékesítőknek minden kérdésünkre pontos és érthető választ kell adniuk.

  1. Figyeljünk a garanciára!

A legtöbb esetben termékgarancia is biztosítja a vásárlók elégedettségét. A garanciális feltételeket, a garanciát nyújtó cég nevét és címét, a garancia időtartamát, valamint a rendelkezésünkre álló panaszkezelési lehetőségeket a cégeknek világosan fel kell tüntetniük a megrendelő nyomtatványon vagy a vásárláshoz kapcsolódó bármely más írott anyagon. Minden feltételnek világosnak kell lennie – erről győződjünk meg, mielőtt átvennénk a terméket.

  1. Legyünk tisztában a jogainkkal!

Amennyiben közvetlen értékesítő cégtől üzlethelységen kívül – például az otthonunkban – vásárolunk, a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül és díjmentesen felmondhatjuk a vásárlási szerződést, és visszakérhetjük a termék árát. Ilyenkor egy elállási nyilatkozatot kell kitöltenünk és eljuttatnunk a cég címére.

Végigstresszeljük az ünnep előtti napokat
Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő.