Ne vegye, használja! Az előfizetéses autóké a jövő

Fizessen be, és váltogassa kedve szerint autóját. Atlantában és Münchenben ezzel az új üzleti modellel próbálkozik a Porsche és a Cadillac. Kényelmes, de drága, ám ez a jövő, nem lesz érdemes saját kocsit venni – mondják a szakemberek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki az amerikai Atlantában, az 1996-os nyári olimpiai játékok helyszínén bemegy a Porsche képviseletéhez, luxuskocsik páratlan ajánlatában válogathat, és nem is kell sok tízezer dollát letennie. „Csak” havi 2-3 ezret, annak fejében viszont elviheti bármelyik álomautót a 22-ből, a Boxertől a Caymanig, a Panamerától a 911-es típusokig. Addig és olyan távolságot jár be vele, amint kedve tartja, akkor cseréli ki egy másikra, amikor akarja. Hasonló ajánlatra készül az USA-ban a BMW és a Mercedes is.

Ezekre már előfizethet
Kép: Porsche

Európában az amerikai luxusmárka, a Cadillac próbálkozik az újdonsággal, elsőnek Münchenben. Náluk a GM vállalat vagy tucatnyi kocsijából lehet válogatni, az Escalade terepjárótól a Corvette sportkocsiig – eddig ismeretlen, de nyilván tetemes havi díjért.

Abban mindenesetre az is benne van, hogy az autót a telefonos megrendelésre kiviszik az ügyfélhez.

Itt a Toyota válasza az autóipari trendekre
A világ második legnagyobb autógyártója radikális mobilitási és logisztikai koncepcióval állt elő. Új járműve, az átlátszó e-Palette mobilklinikaként éppúgy használható lenne, mint kisbuszként, furgonként, sőt mobilirodaként, miniboltként és hotelszobaként. Appokkal lehetne rendelni és lefoglalni az utakat vele. Üdvözöljük a megosztásalapú gazdaság közlekedésében.
Rokon megoldást vezet be a Volvo új terepjárója, az XC40 híveinek. A vevő náluk is fix havi díjat fizet, amelyben benne van minden: adó, biztosítás, javítások, téli gumik stb. Az „előfizető” kétévenként cserélheti kocsiját, és bizonyos körzetekben a tankolás és az autómosás költségeit is fedezik. A Volvo szóvivője szerint „ez korunk mobilitási modellje”.

Az iparág szakértői inkább új marketingmodellekről beszélnek, hiszen a fenti szolgáltatásokat a lízing ismeri. Lényeges különbség viszont, hogy míg a lízingnél egy autót kell kiválasztanunk és ahhoz kötve vagyunk, az „előfizetés” szabad választást kínál – persze sokkal drágábban.

Ettől függetlenül azonban nyilvánvaló, hogy az önjáró autók trendje is ebbe az irányba mutat: amikor hamarosan egyre több ilyen kocsi is közlekedik majd, végképp bealkonyul a saját autó mítoszának, nem lesz értelme értékét vesztő járművet tartani 24 órán át a ház előtt azért, hogy 1-2 órát használjuk. A jövő a szükséglet alapján használt autóé. (Forrás: DPA)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo