Ne hagyjuk kimerülni az e-mail listánkat!

2016. június 22. szerda - 06:09 / piacesprofit.hu
  •    

Egy saját e-mail lista hatalmas érték a vállalkozás számára, főleg, ha az valóban csak érdeklődőket és valódi e-mail címeket tartalmaz. Azonban fontos, hogy jól is bánjunk a címzettekkel, azaz ne csak értékesítsünk nekik, hanem valódi és érdekes tartalmat is adjunk az értesítéseinkben. Mutatjuk, miről is van szó.

A folyamatos értékesítéstől ugyanis a vállalkozás listája könnyen „kimerül”, ami nemcsak a leiratkozók számában, hanem az értékesítés erősségében is megmutatkozik. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, olyan tartalmat kell adnunk a listán szereplőknek, amelyet érdekesnek és fontosnak tartanak – vélekedett Szombati Orsolya marketingszakértő a Bisnode cégminősítő blogján. Egy izgalmas blogcikk az első lépés ahhoz, hogy minőségi tartalmat adjunk az olvasók számára. Az új írás megjelenéséről mindenképpen e-mailben (+a közösségi média oldalain) küldjünk értesítést, de ezen kívül is mutatunk még hét olyan tartalmi elemet, amelyek érdekelhetik a céges blogunk olvasóit. A tényleg jó posztokra pedig vevők az olvasott site-ok is – így megspórolhatjuk, hogy magunknak kelljen valahogy olvasót csábítani a saját blogunkra. (Ez a grow hacking, a legújabb marketingmegközelítés egyik módszere. Itt olvashat részletesen az újdonságról!) Ezeket az elemeket érdemes beépíteni a mindennapos kommunikációba. Remek, ha havi 1-2 alkalommal ilyen tartalommal is meglepjük a követőinket.

Kép: Freedigitalphotos/digitalart

Kép: Freedigitalphotos/digitalart

Pontosan milyen tartalmakat érdemes készíteni?

Aktualitások a piacon

Mutassuk meg a saját üzletünk érdekességeit és újdonságait, de ne értékesítési jelleggel. Számoljunk be a készülő fejlesztésekről, új termékekről, a piachoz köthető eseményekről. Ezenfelül mindenképpen kommunikáljuk, ha a cégünk zöld beruházást hajt végre, mivel ez megmutatja, hogy a vállalkozás számára mennyire fontos a társadalmi felelősségvállalás is. Ilyen lehet pl., ha szelektíven kezdjük gyűjteni a hulladékot.

Így építsünk szakértői brandet
Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.

Bepillantás a cég életébe

Azon felül, hogy növeli a hitelességünket, ha az ügyfelek képet kapnak a mindennapjainkról, még abban is segíthet, hogy egy közelebbi, már-már baráti kapcsolatot alakítsunk ki velük. Ezzel a módszerrel igazán elkötelezett ügyfeleket nyerhetünk, akik kérés nélkül viszik szerte a világba a cég jó hírét.

Termékteszt

Hasonlítsuk össze a versenytársak termékét a sajátunkkal pl. sorszámozott minták segítségével. A konkurenciát ne nevesítsük, viszont azt nyugodtan mondjuk meg, hogy melyik a mi termékünk. Mindenképpen kössük ki, hogy a teszt, amit bemutatunk: laikus teszt, tehát nem független szakértők végzik.

Kiállítás

Részletesen számoljunk be arról, ha a cég kiállításon vesz részt: készítsünk képeket az előkészületekről, az érdeklődőkről, ahogy a hoszteszek dolgoznak, és természetesen a standról is. Ehhez kapcsolódva akár nyereményjátékot is indíthatunk a közösségi média oldalain, illetve ott is kommunikáljuk az eseményeket! A beszámoló legyen részletgazdag, izgalmas és személyes, ne féljünk megosztani kisebb műhelytitkokat, és a saját érzéseinket sem a rendezvénnyel kapcsolatban.

Így kerüljünk sztoriba – egy jó bloggal
Az egyre nagyobb blog-tortából az üzleti szektor is kihasítja a maga szeletét. Nem véletlenül! A céges blog nem csak egy időrabló plusz, ha jól csináljuk, komoly hozadéka lehet.

Nemzetközi trendek

Bár egyre nagyobb számban beszélnek itthon is valamilyen idegen nyelvet, egy magyar nyelvű írás a legújabb trendekről, még mindig meglehetős sikerre számíthat. Olvassunk utána külföldi oldalakon a piac várható újdonságainak, és készítsünk belőle saját blogcikket. Mutassuk be az újdonságokat, és kérdezzük meg az olvasóktól, hogy ők minek örülnének a legjobban.

Hogyan használjuk?

Remek tartalmat adhatunk azzal, ha elmondjuk, hogy az általunk gyártott terméket/ értékesített szolgáltatást a vásárló hogyan tudja használni. Írjunk arról, hogyan kell egy adott problémát házi praktikákkal megoldani, majd mutassuk meg, hogy milyen az, amikor profiként kezeljük a helyzetet.

Kérdezz-felelek nap

Tartsunk kérdezz-felelek napot! Teremtsünk kapcsolatot az ügyfelekkel, válaszoljunk meg minden kérdést, amit feltesznek! A közösségi média felületei is jók lehet erre a célra, de hasznosabb, ha a blogunkon, vagy e-mailben tehetik fel a kérdéseiket. A blog azért jó, mert vásárlást generálhat, az e-mail pedig azért, mert az ügyfelektől érkező válasz  javítja a leveleink bejutási arányát.

Ettől lesz igazán profi egy blogposzt

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek