Napi közbeszerzési tippek telefonra

2018. január 04. csütörtök - 14:09 / piacesprofit.hu
  •    

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) „Napi közbeszerzés” elnevezésű mobiltelefonos alkalmazásán elérhető „napi tippekkel” hívja fel a közbeszerzéseken induló ajánlattevők, valamint a közbeszerzést kiíró ajánlatkérők figyelmét a kartellek kockázataira és kezelésére. A „Napi közbeszerzés” a Közbeszerzési Hivatal (KH) hírcsatornája, amely naponta frissülő tudnivalókkal látja el a közbeszerzések iránt érdeklődőket.

A „Napi tipp” menüpontban mától egy éven át heti rendszerességgel jelentkezik tippjeivel a GVH. Az ajánlatkérőknek, illetve az ajánlattevőknek szánt rövid, gyakorlati tanácsok a GVH két tájékoztató füzetére támaszkodnak, amelyek elérhetők a „Napi jó gyakorlat” menüpontban is. A tippek megjelenéséről „push” üzenet érkezik a menüpontra feliratkozóknak.

A közbeszerzési kartell Önnek is árt

A közbeszerzési kartellek megdrágítják a megvalósítandó projekteket, és rontják azok minőségét. Kartell nélkül ugyanazért a pénzért többet és jobbat kaphat.

Tegyen a kartellek ellen

A „Kartellgyanús közbeszerzés?” címet viselő tájékoztató az ajánlatkérőknek segít a kartellek felismerésében és a GVH vizsgálatainak támogatásában, valamint a közbeszerzési eljárások kiíróinak a kartellezés számára kedvezőtlen pályázati környezet kialakításában, a „Hogyan maradjon tiszta?” című füzet pedig az ajánlattevő kkv-kat segíti a közbeszerzési kartellezés elkerülésében.

Újabb lépés a közbeszerzési kartellek ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) évek óta fokozott figyelmet fordít a kartellekkel szembeni küzdelemre, hiszen a kartell nem más, mint lopás fényes nappal. Most új kiadványokkal hívja fel egyrészt a kis- és középvállalkozások (kkv) mint ajánlattevők, másrészt a közbeszerzést kiíró ajánlatkérők figyelmét a kartellek jelentette kockázatok kezelésére.

A GVH említett kiadványai és tippjei a versenykultúra fejlesztését szolgálják a kartellekkel kapcsolatosan. A GVH 2015-ben indította kartellellenes kommunikációs kampányát „Nem marad köztetek” szlogennel, és microsite-ot hozott létre az edukáció hatékonyságának növelésére. E kampány részeként vezette be az újszerű kapcsolatfelvételi lehetőséget, a Kartell Chat-et is.

A GVH tippjeinek és két füzetének elérhetővé tétele a  KH mobiltelefonos alkalmazásán a két hatóság együttműködésének egyik előremutató példája. A KH más hatóságok számára is lehetőséget kíván biztosítani arra, hogy a közbeszerzési szakmát támogató értékes tartalmakat tehessenek közzé a „Napi közbeszerzés” hírcsatornáján keresztül, a KH-val történő előzetes egyeztetést követően.

 

 

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek