Nagy átverések lehetnek a légitársaságok tarifáiban

2019. augusztus 11. vasárnap - 10:44 / piacesprofit.hu
  •    

„A British Airways business osztálya olyan mint a Ryanair, csak ingyen van az étkezés.” Erre a sokak számára meglepő eredményre jutott egy brit fogyasztóvédelmi folyóirat.

Vizsgálatuk szerint, amely különösen a BA-t bírálja, a hazai társaság lehúzza utasait a business és az első osztályon, ahol a különösen drága jegyekért nem kapják meg az ígért magas minőségű szolgáltatást: gyengék az ételek, szűkek az ülések és nem kielégítőek a szórakoztatási szolgáltatások sem.

British Airways, kép: pixabay

Kép: Pixabay

Az egyik utas ezt a The Times szerint úgy fogalmazta meg, hogy a BA business osztálya csak abban különbözik a Ryanairtől, hogy ingyen van az étkezés, míg a kiemelt turista-osztályon magas árért adnak igényteleneknek szóló szolgáltatást. A Which azt tanácsolta olvasóinak: jobban járnak, ha a turista-osztályra vesznek jegyet.

A British Airways azzal reagált, hogy a felmérés már nem volt időszerű, mivel a cég 6.5 millió fontot fordít gépei berendezésének korszerűsítésére. Egyébként a légitársaságok valóban beruháznak, mert heves verseny folyik a különösen jövedelmező prémium-kategóriás jegyek piacán. Így célszerű, ha az utas előzetesen tájékozódik, mert az egyes társaságok tarifái között igen nagy különbségek lehetnek.

A BA London-Szingapúr vonalán például 1.146 fontot kér az oda-útért a turista-osztályon, 2.015-öt

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.

a prémium-turistán, 5.577-et a business- és 6.898 fontot az első osztályon. A Londonból Hongkongba repülő utas a BA első osztályán 12.600 fontot fizet, ugyanakkor a Cathay Pacificnél csak 4.800, az Emiratesnél 3.635 fontot.

A prémium turistaosztályok versenyében egyébként a Singapore Airlines került az első helyre a Virgin Atlantic és a TUI előtt. A Which felmérése szerint az utasok a Cathay Pacificet tették az első helyre a business – és első osztályú szolgáltatásoknál, második az Emirates lett, ahol az első osztályon még zuhanyozhat is az utas.