Nagy átverések lehetnek a légitársaságok tarifáiban

„A British Airways business osztálya olyan mint a Ryanair, csak ingyen van az étkezés.” Erre a sokak számára meglepő eredményre jutott egy brit fogyasztóvédelmi folyóirat.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Vizsgálatuk szerint, amely különösen a BA-t bírálja, a hazai társaság lehúzza utasait a business és az első osztályon, ahol a különösen drága jegyekért nem kapják meg az ígért magas minőségű szolgáltatást: gyengék az ételek, szűkek az ülések és nem kielégítőek a szórakoztatási szolgáltatások sem.

Kép: Pixabay

Az egyik utas ezt a The Times szerint úgy fogalmazta meg, hogy a BA business osztálya csak abban különbözik a Ryanairtől, hogy ingyen van az étkezés, míg a kiemelt turista-osztályon magas árért adnak igényteleneknek szóló szolgáltatást. A Which azt tanácsolta olvasóinak: jobban járnak, ha a turista-osztályra vesznek jegyet.

A British Airways azzal reagált, hogy a felmérés már nem volt időszerű, mivel a cég 6.5 millió fontot fordít gépei berendezésének korszerűsítésére. Egyébként a légitársaságok valóban beruháznak, mert heves verseny folyik a különösen jövedelmező prémium-kategóriás jegyek piacán. Így célszerű, ha az utas előzetesen tájékozódik, mert az egyes társaságok tarifái között igen nagy különbségek lehetnek.

A BA London-Szingapúr vonalán például 1.146 fontot kér az oda-útért a turista-osztályon, 2.015-öt

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
a prémium-turistán, 5.577-et a business- és 6.898 fontot az első osztályon. A Londonból Hongkongba repülő utas a BA első osztályán 12.600 fontot fizet, ugyanakkor a Cathay Pacificnél csak 4.800, az Emiratesnél 3.635 fontot.

A prémium turistaosztályok versenyében egyébként a Singapore Airlines került az első helyre a Virgin Atlantic és a TUI előtt. A Which felmérése szerint az utasok a Cathay Pacificet tették az első helyre a business – és első osztályú szolgáltatásoknál, második az Emirates lett, ahol az első osztályon még zuhanyozhat is az utas.

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo