Mosolyogjuk ki magunkból a stresszt

2017. szeptember 11. hétfő - 17:06 / piacesprofit.hu
  •    

Vélhetően majdnem mindenki került már olyan helyzetbe, hogy egyszerre többfelől került nyomás alá. A helyzet nem könnyű, de az entrepreneur.com tanácsait elolvasva egyszerű, célratörő stressz-menedzsmenttel el tudjuk oszlatni az akut feszültségeket, sőt ha igyekszünk, krónikus görcsöktől is meg tudunk szabadulni.

Kivel ne fordult volna még elő, hogy munkahelyén vagy a családban egyszerre többféle nyomásnak van kitéve, egy szóval stressz alá kerül. Felborul a belső nyugalmunk, szervezetünk megszabadul fontos hormonjaitól, adrenalintól, dopamintól, a dolog méreg az egész testünk számára, és akár tartósan megbetegíthet. Nem ritkán emelkedik a vérnyomás, csökken a szexuális vágy és izzadni kezdünk.  A lényeg: engedélyezzen magának rendszeresen némi kikapcsolódást. Már naponta néhány perc különbséget jelenthet.

Lélegezzen

Egyszerű, de nagyszerű: lélegezzünk, tudatos, mély lélegzéssel több oxigén kerül a szervezetünkbe, ezzel egyszerűen úgymond kifújhatjuk magunkból a stresszt, a félelmet, a pánikra való hajlamot. Beható, nyugodt lélegzés után ismét tudunk logikusan gondolkodni, a feszültségek eltűnnek. Különösen hasznosnak bizonyul a hasi légzés. Ami – mint tudjuk – mély belégzésből, és mély kilégzésből áll. Ezt a technikát gyakorlatilag bárhol alkalmazni tudjuk, az irodában, otthon vagy akár vásárláskor a pénztárnál, miközben sorba állunk és megüt a guta, hogy nem jutunk előre. Lélegezzünk be 4 másodpercen át behatóan, majd kíséreljük meg a lélegzetet 8-16 másodpercig tartani, azután kilélegezni olyan lassan, amilyen lassan csak tudunk. Ha valaki még ennél is több nyugalmat szeretne: ha tudja, végezze el ezt a gyakorlatot fekve.

Ne a hajunkat tépjük! Kép: Pixabay

Ne a hajunkat tépjük!
Kép: Pixabay

Hívja segítségül a zenét

A zene aktiválja a dopamint, amely jó érzésekkel tölt el, ugyanakkor agyunk kevesebb stresszhormont választ ki, csökken a vérnyomás, szívünk nyugodtan gondolkozik. Aki ilyen módon szeretné megnyugtatni idegeit, annak elsősorban a klasszikus zenét ajánlhatjuk, például Mozart muzsikáját.

Mosolyogja el a stresszt…

A pszichológusok megállapították, hogy már maga a mosolygás eloszlatja a sötét hangulatokat, elűzi a stresszt – még akkor is, ha kényszerítjük magunkat a derűre. Felejtsük el, hogy a kollégák az idegeinkre mennek, hogy állandóan szól a

A munkaadók is tehetnének a nyugodt öregkorért
A magyarok rendkívül optimisták időskori egészségügyi állapotukat illetően, jóllehet egészségük megőrzésért keveset tesznek – derül ki az Aegon 2017-es Nyugdíjfelkészültségi Kutatásából. A felmérés tanúsága szerint a munkaadók az előtakarékosság ösztönzésével, az egészség megőrzésének támogatásával sokat tehetnek munkavállalóik nyugodt öregkoráért.

telefon, vágjunk vidám arcot, mosolyogjunk, ez máris csökkenti a stresszhormonok tevékenységét.

A masszázs is nyugtat

A kézmasszázs a leggyorsabban ható feszültség oldó technikákhoz tartozik. Javaslatunk: egyik hüvelykujjunkkal körkörösen dörzsöljük a másikat, majd egy idő után gyenge nyomással masszírozzuk kezünk egész belső felületét, először az egyiket, azután a másikat.

Kávé helyett tea

A sok kávé természetesen nem enyhíti a stresszt – a zöld tea gyakori ivása annál inkább. Forró zöld tea kiegyenlíti a nyomást a szervezetben és segít megszabadulni a nyugtalanságtól, a félelemtől, a feszültségtől. A dolog mögött a thenan áll, egy aminósav, amelyet a zöld tea tartalmaz. Miután megittuk, fél órával később némiképp megnyugszunk, és olyan nyugodtak leszünk, mint ha már egy jót meditáltunk volna. Melegen ajánljuk, hogy tegyen zöld teájába egy kanál mézet, ez mgé egy adag nyugalommal szolgálhat.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek