Mobilmarketing: trükkök a sikerhez

Mostanra annyi ember használja mindennap az okostelefonját, hogy a cégeknek muszáj ott is elérhetőnek lenniük. Azonban nemcsak többet szörföznek az emberek telefonról, de máshogy is keresnek. Szakértői tippeket adunk, hogy itt is előkelő helyen legyen a találati listában!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KutatóCentrum adatai szerint a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal, és ez az arány egyre nő. A keresőmarketinget (Google AdWords) használó vállalkozások döntő része azonban nem gondolkodik azon, hogyan jelenjen meg a mobil keresési találatok környezetében. (Pedig a mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere, ez már egyértelmű.) Valójában fel sem merül bennük a kérdés, hiszen ha egy kulcsszóra hirdetnek, a hirdetés alapértelmezetten minden platformon, így mobiltelefonon is megjelenik. A többség úgy gondolja, ez elég, pedig néhány egyszerű lehetőség kiaknázásával sokkal hatékonyabbá tehető az okostelefonon megjelenő hirdetés.

Kép:sxc

Valós időben, rövid szavakkal
A mobil keresések jelentős mértékben különböznek a PC-használattól. A  legszembeötlőbb különbség, amiben a mobil keresőmarketing más, az a méret: a találatok kisebb felületen jelennek meg.
Az első találati oldal dominálása itt különösen fontos, mert a felhasználók csak ritkán lapoznak tovább. „A legértékesebb az első három fizetett találat. Érdemes megszerezni e helyek valamelyikét, mert a mobilon megjelenő találatoknál kevésbé számít a vevőknek, hogy egy találat természetes vagy fizetett hirdetés” – tanácsolja Gál Kristóf.
Emellett a képernyő méretéből adódóan kereséskor az emberek rövidebb keresőszavakat használnak, hiszen körülményes begépelni egy-egy hosszabb kifejezést. Igaz ugyan, hogy egyre többen kezdik használni a Google hangalapú keresését okostelefonokon, de az még a jövő.
A másik lényeges különbség, hogy a mobil keresés ma jellemzően valamilyen valós idejű problémára fókuszál. Ha például moziműsort keresünk okostelefonon, akkor valószínűbb, hogy a közelben lévő mozik mai műsora érdekel, nem pedig egy 100 kilométerre lévő helyé. Hasonlóan az időpont is lényeges: ha mondjuk valaki reggel keres éttermet, akkor vélhetően asztalt akar foglalni, míg ha este, akkor gyorsan be akar ülni valahová.
„Ma az juthat versenyelőnyhöz, aki minden platformon hatékonyan jelen van a keresőhirdetéssel, és figyelembe veszi a fogyasztói élményt jelentősen javító finomságokat. A keresőmarketingen belül a mobil jelentősége egyre nő. Néhány alapelv megértésével azonban – mint a méret miatti törvényszerűségek, a valós idejűség és a lokalitás –, valamint egy kis kreativitással könnyen eredményesek lehetünk” – mondta Gál Kristóf.
„Már csak azért is megérné külön foglalkozni az okostelefon-felhasználókkal, mert a kampánytapasztalatok azt mutatják, hogy értékes vásárlók. Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a mobil keresőmarketingben rejlő lehetőségeket, az első lépés a megfelelő szemlélet kialakítása” – mondta Gál Kristóf, kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords-szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.

Szakértőnk tippjei a mobil keresőmarketinghez

1. Legyen mobilra optimalizált weboldala  

Ez a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, ez azonban nem azt jelenti, hogy a meglévő honlap jól néz ki a mobilon! Aki mobilon keres, az konkrét megoldást vár, és lehetőleg azonnal, nem szerencsés hosszú szövegekkel, sok kattintással untatni. A lényeget kell elmondani, és a lehető legkevesebb mellébeszéléssel, azonnal megoldást kínálni. Ha nem mobilbarát a weboldalunk, és a hirdetésre kattintó fogyasztónak csalódást vagy egyenesen bosszúságot okoznánk, inkább érdemes a desktopra koncentrálni. (Hogy kinek, miért és hogyan kell mobilra optimalizálni a weboldalt, arról itt olvashat részletesen.)

2. Hozzon létre mobilpreferált hirdetést  

Az AdWords-ben kiválaszthatjuk, hogy az általunk alkalmazott hirdetésváltozatok közül melyek jelenjenek meg kifejezetten a mobil eszközökről érkező keresések környezetében. Így kifejezetten mobiltelefonra optimalizált hirdetést hozhatunk létre.

A keresőszavak megadásakor gondoljunk arra, hogy valószínűleg a közelben keres a problémájára megoldást a vevő. Írjunk kulcsszó-variációkat a város vagy a kerület számának megadásával, például „pizzéria IV. kerület”, „kozmetika Győr”. Emellett a mobiltelefonon megjelenő hirdetésben adjuk a vevő kezébe a megoldást, mondjuk el világosan, mit kell tenni: hívás, foglalás, bejelentkezés, jegyrendelés és így tovább.

3. A hirdetés legyen összhangban a céloldallal 

A honlap, ahová a hirdetésre kattintva érkezik a felhasználó, legyen összhangban magával a hirdetéssel. Mivel konkrét problémára keres megoldást a felhasználó, és nem érdekli más. Ebben az okostelefonon történő keresés jelentősen eltér a megszokottól, mert míg egy PC-n való kereséskor könnyen el lehet téríteni az eredeti szándéktól a felhasználót, a mobiltelefon esetében nem. Ha a vevő nem azt kapja, amit keresett, egyszerűen továbbáll.

4. Állítson be kattintható telefonszámot 

Ha a telefonos kapcsolatfelvétel segíti az eladást, akkor kézenfekvő megoldás kattintható telefonszámot megadni a hirdetésben. A hirdetés megjelenését be lehet állítani úgy, hogy a telefonszám csak abban az időszakban, akkor jelenjen meg, amikor azt szeretnénk, például munkaidőben. Ezzel a felesleges elégedetlenségnek elejét lehet venni azzal, hogy csak akkor jelenítjük meg a hirdetésben, amikor valóban elérhetőek vagyunk a megadott számon. Egy fodrászat, étterem vagy egy fogorvosi rendelő esetén ez nagyon hatékony lehet.

5. Állítsunk be kattintható címet 

Az úgynevezett helybővítmények esetén meg lehet adni a vállalkozás címét, amely megjelenik a keresőben egy, a címhez vezető útvonalterv linkjével is. Így egyenesen a vállalkozásunkhoz tudjuk vezetni az érdeklődőket. Különösen hasznos lehet ez a megoldás az üzlethelyiséggel, irodával rendelkező vállalkozásoknál vagy például a látogatott turisztikai desztinációkban.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo