A tablet az egyenjogúság új szimbóluma?

Az e-kereskedelem nemzetközi szereplői egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy végre virtuális üzleteikbe is becsábítsák a női vásárlókat. Egy friss felmérés rámutat, hogy milyen különbségeket fedezhetünk fel a két nem online vásárlási szokásai között, és mit tehetünk, hogy elnyerjük a hölgyek kegyeit.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minél több a kategória, annál több a női vásárló - Kép: PP

Míg a tengerentúlon a női és férfi netes vásárlók aránya ma már nagyjából kiegyenlített, addig hazánkban továbbra is az urak vannak túlsúlyban. Ezt erősíti meg az eMAG is: 2014. október elejéig elemzett adatok szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát kezdeményezték a hölgyek. Fejlődési potenciál tehát bőven van még ezen a területen, és azok a piaci szereplők kerülhetnek előnyös helyzetbe, akik az ő igényeikre is odafigyelnek termékkínálatuk alakításánál. (És az online kereskedelem igazi forradalma még hátravan.)

Az online egyenjogúság szimbóluma: a tablet

A kutatás szerint a szépségápolási cikkek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, és nem meglepő módon ezeknél a terméknél szinte minden esetben 100 százalék a nők aránya. Természetesen ez a kategória még közel sem örvend olyan magas népszerűségnek, mint az IT és műszaki cikkek, ahol az eredmény „papírforma szerint” alakult:  a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc, míg a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába. Ugyanakkor ezek közül mindenképp érdemes kiemelni a mobiltelefonokat, mely a női vásárlóknál az első helyen szerepel, a férfi vásárlók rangsorában pedig a második a fontossági sorrendben. Fej fej mellett halad viszont a táblagépek aránya: mindkét nem esetében az ötödik leggyakrabban vásárolt termék. A hölgyek táblagép iránti növekvő érdeklődését az eNET augusztusi kutatása is alátámasztja, mely szerint női tablet tulajdonosok aránya ma már megközelíti a férfiakét.

Okos eszközök az üzletben?
Az okos eszközök (hordozható kütyük) és a hozzájuk tartozó alkalmazások, megoldások nem csak az infokommunikációt és az információszerzést forradalmasítják, hanem az üzletvitelt is. Kövessük együtt a technika, technológia változását, s villámgyorsan építsük be üzletmenetünkbe. Virtualizáljuk az üzleti életünket, használjuk ki annak költségcsökkentő, hatékonyságnövelő hatásait. Hogyan? A Piac&Profit KKV-Akadémiájának következő programján, november 11-én, előadóink és kiállítóink széles választékot mutatnak és magyarázatot is adnak az üzleti életben hasznosítás lehetőségeiről. Biztosan tudunk Önnek is újat mondani, mutatni.
Öt tipp, amivel tovább növelheti vásárlói számát!

A hölgyek esetében a televíziók, táblagépek és porszívók közé a pelenkák és törlőkendők, a gyerek és babajátékok, és a kávé is bekerült az első tízbe. A férfiak első tíz helyezettje közé az egyetlen nem IT és műszaki cikk, aminek sikerült felkerülnie, az az állateledel volt, ami a női vásárlók esetében is a második helyen szerepel.

MEGLEPŐ, MI DÖNT A NETES VÁSÁRLÁSNÁL
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz.  De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
A női vásárlók több kategóriából válogatnak

Ha az eredményeket aszerint rangsoroljuk, hogy egyes termékekből milyen arányban vásároltak nők, illetve férfiak, akkor igazán meglepő eredményeket kapunk. Egyetlen olyan IT termék van ugyanis, amiből a nők többet vásárolnak, mint a férfiak, mégpedig az iPod. A rendkívül impozáns, 75 százalékos arány lényegesen magasabb a hazai piaci tendenciákhoz viszonyítva. Hasonlóképp érdemes megjegyezni, hogy az online webshop hordozható játékkonzoljainak 67 százaléka szintén a hölgyek kosarában landolt. Különösen ez utóbbi esetben talán azzal is magyarázható a kiugró érték, hogy a GfK Digital Connected Consumer felmérése alapján a nők sokkal inkább hajlamosak ajándékokat beszerezni, míg a férfiak a netes vásárlásaik során inkább saját maguknak vásárolnak.

Viszont ők azok, akik több háztartási kisgépet, dekorációt, kozmetikai terméket, és ruhát vesznek a webshopban. A vizsgált időszakban a hölgyek egyetlen darab hangszórót, házimozi rendszert, vagy erősítőt sem választottak, míg például kávéfőzőket, ventillátorokat, vízforralókat és eBook olvasókat közel fele-fele arányban vásároltak a két nem képviselői.

Amiben nagy az egyetértés: fizetés utánvéttel

Fizetési szokások tekintetében alig találunk különbséget: mindkét nemre egyaránt elmondható, hogy továbbra is a postai utánvétet részesítik előnyben a bankkártyás fizetéssel szemben. A hölgyek esetében 86, míg a férfiak esetében 84 százalék volt az utánvétek aránya, míg a fennmaradó 14 és 16 százalék volt bankkártyás fizetés.

Több kategória, több női vásárló

Összességében elmondható, hogy a nők jelentősen nagyobb arányban keresik a különböző kategóriák termékeit, és bár az IT és műszaki cikkek kategóriát  egyelőre még a férfi vásárlók uralják, ám ma már hölgyek is több alkalommal vásárolnak IT és műszaki cikkeket, mint bármi mást. Emellett természetesen az is igaz, hogy a férfiakénál jóval nagyobb arányban keresnek ruházati és kozmetikai cikkeket, valamint dekorációs és baba termékeket. A jövőben arra lehet számítani, hogy a bővülő termékkategória kínálatnak köszönhetően mindkét nem nagyobb arányban vásárol majd az ezekbe a kategóriákba tartozó termékeket az online webshop felhasználói közül.

Az eMAG az elkövetkezendő időszakban számos olyan kategóriát vezet be, ami igencsak vonzó lesz a női vásárlók számára: a könyvek, a filmek és zenék, valamint az otthoni dekoráció, továbbá még több termék lesz elérhető a parfüm és gyermekjáték kategóriákban is.

8 FILLÉRES MARKETINGFOGÁS KEZDŐ VÁLLALKOZÁSOKNAK
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze százezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo