Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

„A hi-tech vásárlók egyedi vásárlási szokásokkal bírnak, a kereskedőknek pedig tisztában kell lenniük a motivációikkal és döntéseiket befolyásoló tényezőkkel a teljes vásárlási élmény során a termékek keresésétől a tényleges vásárláson át a kiszállításig és az esetleges visszaküldésig,” – mondta el David Roegge a UPS hi-tech szegmenséért felelős marketing igazgató. „Ezek az ügyfelek hatalmas vásárlóerővel bírnak az ünnepi időszak alatt, ezért is fontos, hogy megértsük, mi hajtja őket.”

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
A cég kutatásának tanúsága szerint a hi-tech termékeket vásárlók sokat vásárolnak online, sokat használják okostelefonjaikat és a közösségi médiát, ugyanakkor a boltban történő vásárlás szerepe sem elhanyagolható náluk. A megkérdezett hi-tech vásárlók 42 százaléka vásárolt mobiltelefonján 2016-ban, ami jelentősen több mint a nem hi-tech terméket vásárlók esetében (27%). A Hi-tech vásárlók 42 százaléka követi a kereskedők közösségi csatornáit, 37 százalékuk állítja, hogy a közösségi háló befolyásolja is vásárlói döntéseit, 25 százalékuk pedig vásárol is ezeken az oldalakon.

Habár a hi-tech vásárlók sokat vásárolnak online, vásárlásaik 46 százalékát mégis a kereskedők „fizikai” boltjaiban végzik, 58 százalékuk pedig a termékcserét teszi meg szívesebben ezekben az üzletekben.

“A kereskedők úgy léphetnek egyről a kettőre a hi-tech vásárlókkal, ha a különböző csatornák között is zökkenőmentes élményt nyújtanak, ellátják őket minden szükséges információval, valódi értéket nyújtanak az ajánlásokkal, ajánlatokkal és kedvezményekkel, és kényelmes megoldásokat biztosítanak a vásárlás előtt, a kiszállítás és a visszáru-kezelés során, – tette hozzá Roegge. – A UPS szolgáltatások széles körét nyújtja kifejezetten a hi-tech cégek számára, melyek segítségével még jobban kiszolgálhatják ügyfeleik igényeit a teljes vásárlási folyamat során.”

A hi-tech vásárlók jellemzői
Mindig online vannak: állandó internethasználók, erős mobilhasználók, gyakran igénybe veszik a közösségi oldalakat is a vásárlási döntés során.
Kutatók: keresik a különböző lehetőségeket, a kényelmet és az ajánlatokat, kedvezményeket; több információforrást is igénybe vesznek a megalapozott döntés meghozásához.
Kényelem-centrikusak: az üzletet is a vásárlási élmény részeként értékelik, keresik az egyszerű visszáru-kezelést és a kényelmes kiszállítási lehetőségeket.
Az információ forrásai: a top három információforrás, mely befolyásolja a hi-tech vásárlók döntéseit az online piacterek, a fogyasztói értékelések és a különböző keresőmotorok. A nem hi-tech vásárlókhoz viszonyítva ezek a vevők sokkal gyakrabban használják a mobilhirdetéseket, a közösségi médiát és az ár-összehasonlító oldalakat is.
Szakértői bírálat: a hi-tech vásárlók fontosabbnak találják a szakértői bírálatokat (61%), mint a nem hi-tech társaik (55%).
Ajánlások és kedvezményes ajánlatok: a hi-tech vásárlókat sokkal inkább befolyásolják a más vásárlók általi ajánlások, illetve a kedvezményes ajánlatok a közösségi médiában, vagy SMS-ben.
Kiszállítási preferenciák: a hi-tech vásárlók jobban preferálják az alternatív kiszállítási helyszíneket (39%), mint a nem hi-tech vásárlók (31%).

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo