Mire jó az e-mail lista a Facebook hirdetésnél?

2015. szeptember 25. péntek - 06:30 / piacesprofit.hu
  •    

A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba.

Napjainkban az egyik legbefolyásosabb marketing eszköz a Facebook. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már olyan pontos és aprólékos célzási lehetőségeket ad, hogy szinte személyre szabottan tudunk hirdetni a csatornán. És itt még nem állt meg a fejlesztés.

A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket – írja a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján Szombati Orsolya online marketing szakértő. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba. A feltöltött adatokból kikeresi a felhasználókat, hogy kit talál meg a saját rendszerében is. (Jellemzően a céges e-mail címeket nem fogja, hiszen a többségünk a profilját privát e-mail címmel regisztrálta.)

Az így megtalált felhasználókat máris legalább két csatornán tudjuk elérni: a Facebookon hirdetéssel és az e-mail címén vagy telefonon, attól függően, hogy milyen listából indult ki.

Sőt, akár személyre is szabhatjuk a Facebook hirdetéseket.

Kép:Pixabay

Milyen listák alkalmazhatóak a Facebook hirdetésekhez?

  • e-mail
  • telefonszám
  • Facebook ID (ha korábban futtatott alkalmazást, és az regisztrálta az azonosítókat)
  • mobil azonosító listák

Milyen formátumra lesz szükség?

Vagy egy .csv vagy egy .txt kiterjesztésű fájlra, amelyben 1 oszlopban szerepel az összes adat (csak az e-mail címek vagy telefonszámok például, név és más adatok nélkül). Erre azért van így szükség, mert a hirdetési fiókjába nem az eredeti adatokat tölti fel, hanem egy hash kódolással titkosított adatsort. Ezeket a titkosított adatokat hasonlítja össze a rendszer a felhasználók ugyancsak titkosított adataival. Ezzel őrizve meg az adatbiztonságot.

Mire használhatja a feltöltött adatokat a Facebook hirdetési rendszerében?

  • a saját adatbázisából (telefonszám, e-mail cím, Facebook azonosító, vagy mobil azonosító alapján) megkeresheti a felhasználókat a közösségi hálózaton (Custom Audience).
  • a kikeresett felhasználókból listákat készíthet, amelyeket a hirdetések célzásához vethet be.
  • kereshet hozzájuk hasonló (Lookalike Audience) embereket, akiket célozhat. Pl. a vásárlóihoz hasonló felhasználókat.
  • a listákat kombinálhatja szűrőként a hirdetések célzásához (pl. ha a hírlevél feliratkozókat célozza meg egy új belépő termékkel, de azokat, akik már vásároltak Önnél ki szeretné zárni ebből)
  • nem csak feltölteni, hanem készíteni is tudunk vele úgynevezett remarketing és retargeting listát azokból, akik jártak már egy adott oldalon (ezen listák épüléséhez viszont a mérő kódot a saját honlapunk forráskódjába is be kell építenünk)

Jól látható, hogy ezek a lehetőségek egy kampány során óriási segítséget adhatnak Önnek is, hogy pontosan azokat érje el a közösségi csatornán, akiket a hírleveleivel, vagy a honlapjával már elkezdett beizzítani.

Mikor érdemes használni az egyes listatípusokat?

  • saját közösséget az értékesítési kampányokhoz, e-mailes vagy offline megerősítéssel
  • hasonló célközösségeket leginkább az adatbázis építéshez érdemes használni, azaz csali termékek hirdetésével elérni, hogy feliratkozzanak az e-mail listájára
  • remarketing vagy retargeting listaépítéssel pedig azokat az érdeklődőket tudja visszahúzni az értékesítési csatornába, akik konvertálás nélkül hagyják el a weboldalát

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek