Mire jó a hallgatózás a marketingben?

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.

Mi köze a marketingnek a weben terjedő szövegekhez? Első asszociációnk a potenciális összefüggésre a sztereotípiáknak megfelelően valószínűleg az, hogy a különböző írott anyagok a marketingesek áldásos tevékenysége nyomán keletkeznek és terjednek. A képlet azonban közel sem ilyen egyszerű, az online térben terjedő szövegek ugyanis nemcsak a marketingtevékenység eredményét jelenthetik, hanem éppen a kiindulópontját is. Már persze akkor, ha odafigyelünk rájuk és megértjük a mondanivalójukat. Ebben segít a social listening - írják a Neticle Technologies szakértői a Magyar Marketing Szövetség oldalán.

Az online véleménynyilvánítás mára életünk természetes és mindennapos elemévé vált. A publikus weben nap mint nap hatalmas mennyiségű fogyasztók, ügyfelek által vagy számukra írt, az ő gondolataikat kifejező szöveges tartalom keletkezik – cikkek, blogbejegyzések, fórumhozzászólások, social media postok vagy éppen hozzájuk fűzött kommentek formájában egyaránt. (Jelentőségüket jól mutatja, hogy egy nap leforgása alatt csak a magyar weben megközelítőleg félmillió Facebook poszt, húszezer Tweet, közel hatezer cikk és háromezer blogbejegyzés lát napvilágot.)

Kép:FreeDigitalPhotos.net/photostock

Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget a social listening megoldások - hívják fel a figyelmet a Neticle Technologies szakértői.

Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának.
A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek. A valós idejű ügyfél- és konkurenciafigyeléssel pedig nemcsak pontos piaci helyzetképet kapunk, de a versenytársak aktivitásaira is időben és hatékonyan reagálhatunk. A visszajelzések elemzése számos további területen jelent még segítséget: többek közt az ügyfélelégedetlenségi okok feltárásában és ezáltal az ügyfélmegtartás erősítésében, az értékesítés előmozdításában, a megfelelő fejlesztési irányok felismerésében és az eredményes marketingkampányok kialakításában is. Az adott témakörben legtöbbet cikkező hírportálok és blogok, legforróbb fórumszálak, valamint a véleményvezérek azonosítása pedig a célközönség megnyerésében jelent hatalmas előnyt.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo