Milyen színű legyen a webshop?

A webáruház tervezésének folyamatában az egyik legkritikusabb pont a design, ugyanis itt megjelennek olyan szubjektív faktorok, mint a színek – ahol csak egy alapos piackutatás segíthet döntésre jutni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Amíg az információk egyeztetése, és a felületi tervezés folyik, addig meglehetősen absztrakt dolgokkal kell foglalkozni, viszont a látványtervezés során először a megrendelő egy olyan állapottal szembesül, ahol képet kap a leendő webáruháza kinézetéről. Itt pedig megjelennek azok a szubjektív, érzelmi faktorok, amelyeket a dizájn színei hordoznak magukban. Ez nem lényegtelen szempont: ha a webáruházunk színeit megfelelően választjuk ki, azt tapasztaljuk, hogy a látogatóink tovább maradnak az oldalunkon és többet ios vásárolnak.. Ezt viszont csak úgy érhetjük el, ha a színek kiválasztását egy kutatás előzi meg, amely a célcsoportunkat vizsgálja: ha csak a szubjektív érzéseinkre hallgatunk, az könnyen tévútra vezethet.

Hogy milyen szempontok szerint érdemes értékelni a designer által kialakított színvilágot, és milyen tényezőket kell figyelembe venni, mikor oldalunk színösszeállítását tervezgetjük, arra szakértő partnerünk, a Webshop Experts cikke világít rá.

A kevesebb mindig több

Soha ne használjunk oldalunk dizájnjában túl sok színt. A túl sok (kb. 4-nél több) szín használata nehezen áttekinthetővé teszi weboldalunk megjelenését.

Figyeljünk a hatásokra

Vannak színek, amelyek egymással párosítva harmóniát adnak (komplementer színek), s amelyeket együtt alkalmazva vibrálást, erős hatást váltanak ki (színpárok). A honlap szerkezeti, navigációs részeinél mindenképp érdemes inkább semleges vagy hideg, színekkel, komplementer színpárokkal dolgozni, ezekkel nagyon jól lehet a kiemelt oldalelemeket is kommunikálni az egyik szín túlsúlyával. A vibráló színpárokat a bannerek esetén lehet használni, ezekkel azonban érdemes csínján bánni: a túl sok harsány oldalelem összezavarja és elbizonytalanítja látogatóinkat... és a szemnek sem túl jó. (Megfelelő célcsoport esetén természetesen ettől el lehet térni, de ezt lehetőleg előzze meg egy piackutatás, és teszteljük a dizájn hatásait, nem lőttünk-e mellé.)

Csak óvatosan

A színek használatánál is vannak egy kialakult gyakorlat azzal kapcsolatban, hogy mely színek mutatnak jól egymással. Az én személyes véleményem az, hogy webáruházunk dizájnjának kialakításakor inkább ezeket kövessük, ezzel is támogatva a jó használhatóságot, a kísérletezést pedig hagyjuk meg a grafikusok portfólió oldalainak.

Milyen színű legyen az eladható termék?
Míg az egyik szín az összetartozás érzését kelti, a másik az étvágyunkat serkenti. Csupán színnel növelni lehet az inspirációt, kreativitást, a jókedvet. Van olyan szín, melyet csak kis mértékben szabad alkalmazni, mert nagy felületen már negatív a hatása. Érdekességek a színekről, melyeket jól lehet hasznosítani egy tárgyalás, eladás és persze a különféle kreatívok készítése során. Szakértőnk segít! Cikkünk első részében a fekete, fehér, piros, kék és zöld lényeges tulajdonságait, hatásait gyűjtöttük egybe, most folytatjuk az egyik legnőiesebb színnel, melyet a divat már néhányszor átadott a férfiak számára is.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo