Milyen konferenciára éri meg elmenni?

2015. november 26. csütörtök - 13:30 / Piac & Profit Kiadó Kft-2
  •    

Konferencia, szeminárium, üzleti reggeli, tréning, és még hosszasan sorolhatnánk a tudásbővítés szervezett lehetőségeit. A kínálattal nincs is baj, a témák és események száma végtelen. És itt a bökkenő, hogyan is válasszuk ki a számunkra legjobbat?

Egy tudatos cégvezető időről időre felfrissíti ismereteit, hiszen minden területen naprakésznek kell lenni. Vagyis azt biztosan leszögezhetjük, hogy érdemes időről-időre megtalálni azokat a lehetőségeket, ahol hasznos tudásra tehetünk szert. (És persze nem árt, ha a sikeres vállalkozó olvas is – itt adunk néhány tippet, hogy mit érdemes.)

A piacképes, rendszeresen frissített tudás elengedhetetlen, hiszen ma már a legegyszerűbb irodai alkalmazások is gyakran frissülnek, nem is beszélve az ennél komplexebb területekről, például az adózási szabályok változásáról. Az élethosszig tartó tanulás ráadásul a személyiségünknek is jót tesz.

Egy tavalyi felmérés szerint a cégek átlagosan akár 40 és 50 ezer forint közötti összeget hajlandóak fizetni egy egész napos, izgalmas témával kecsegtető szakmai konferencia részvételéért a cégek. A mikro- és kisvállalkozások még ennél is kevesebbet alig több, mint 30 ezer forintot fizetnek szívesen a konferenciajegy.hu tavalyi online felmérése szerint.

A konferenciákra, rendezvényekre való belépő viszont csak akkor nem lesz kidobott pénz, ha valóban hasznos a rendezvény a számunkra.  Néhány gondolatban összefoglaltuk, hogy mire érdemes figyelni, hogy végül úgy érezzük, üzletileg jó befektetés volt a kiválasztott szeminárium.

konferencia_pixabay

Kép:Pixabay

Előadók

A konferenciák minőségét tekintve az elsődleges szempont az előadók személye. A felmérés szerint is az előadások színvonala az, ami a leginkább számít. Fontos azonban, hogy az, ha egy tapasztalt szakértővel állunk szemben, még nem garancia arra, hogy elégedettel leszünk az előadásával. Fontos szempont, hogy viszonylag gyakorlott legyen a prezentálásban. Járjunk utána, hogy az adott témában szokott-e előadásokat tartani, és a korábbi szereplésiről fellelhető-e valamilyen vélemény az interneten.

Érdemes átgondolni, hogy milyen céllal keressük fel a konferenciát. Ha az elméleti tudásunk bővítése a cél, akkor jól járhatunk a nagynevű egyetemi professzorokkal, ha viszont már akár másnap használható, gyakorlati megközelítésű tudást szeretnénk, lehet, hogy nem a doktori címek száma, hanem az üzleti életben szerzett tapasztalat teszi értékessé az előadót.

Még idén is tanulhat!
Legközelebbi konferenciáink:

2015. december 03.
K+F és Innováció a 21. századi Európában

Budapest, Lurdy Konferencia – és Rendezvényközpont

2015. december 16.
Az üzlethozó hírlevél titka

Budapest, BKIK Székház

Témák

A legtöbb egész napos rendezvény nem egyetlen témára koncentrál. Érdemes azt is megnézni, hogy a beosztott program mekkora része érdekel bennünket, és ez ár érték arányban mennyire éri meg. Hiszen ha például csupán egy előadást szeretnénk meghallgatni, nem biztos, hogy kifizetődő a teljes napidíjat letenni az asztalra. Kutassunk tovább, hátha máshol, máskor egy számunkra vonzóbb programban hasonlót találunk.

Szakértőnk itt segít, mik a legfontosabb területek, ahol célszerű képezni magunkat, ha az iskolában nem “cégvezetés” szakra jártunk.

Távolság

A tapasztalatok szerint, ha jó a program, a távolság nem számít. Ám az országot átszelni senki nem szereti egy félnapos programért. Érdemes alaposan tájékozódni, hogy ami iránt érdeklődünk, nem lesz-e pár héten belül a régiónkban is. Ha a téma népszerű, biztosan találunk optimális közelségben is tréninget vagy konferenciát. A Piac & Profit ingyenes, Pénz, de honnan roadshow sorozata kifejezetten az egyes régiókra szabja a témákat és előadókat is.

Ár

A bevezetőben írtunk arról a tendenciáról, hogy egy egynapos konferenciára nem szívesen áldoznak százezreket a cégek. De nem is kell. Bármilyen meglepő, léteznek ingyenes konferenciák is. Vannak olyan tartalmas előadásokkal bíró rendezvények, amelyeket régiónként térítésmentesen is elérhetünk, és egy-egy kisebb, szűkebb körnek rendezett workshopot is elcsíphetünk valahol.  A kifejezetten kkv-kra szabott programok a kisebb cégek pénztárcájához is igazodnak, így valószínűleg jobb áron, kifejezetten ránk szabott programot kaphatunk. Kisvállalkozóként pénz- és időveszteség is végigülni a nagyvállalatoknak rendezett elegáns rendezvényeket.

Tanulnánk a neten, ha lenne mit
Azok között, akik még nem tanultak online, nem kevesebb mint 52 százalék vagy csak idegen nyelven, vagy egyáltalán nem talált az érdeklődésének megfelelő tananyagot az interneten – derült ki a Mathias Corvinus Collegium (MCC) és a Webuni online oktatási platform felméréséből. A válaszadók több mint kétharmada idegen nyelvet szeretne online tanulni, és a képzés kiválasztásánál elsősorban a tananyag megbízhatóságát, az ingyenességet, valamint az okoseszközökön való elérhetőséget veszik figyelembe.

A helyszín

A helyszín kiválasztása is döntő érv lehet, nem csupán a távolság miatt. A kulturált, jól berendezett helyiség, a megközelíthetőség és a parkolási szempontok igen lényegesek, hiszen sok bosszúságot tud okozni, ha reggel nincs üres parkolóhely a közelben, vagy például a terem adottságai miatt nem hallható, nem látható az előadás kielégítően. Az internet segítségével tájékozódjunk előre. Bár egy jó konferenciaszervező cég előre tájékoztat az apró részletekről is.

Járulékos előnyök

A fent említett kutatás eredményei szerint a második legfontosabb követelmény egy konferenciával szemben az új üzleti kapcsolatok kialakításának lehetősége. Szerencsés, ha lehetőség van megismerkedni az előadókkal, de még jobb, ha azokkal is beszédbe tudunk elegyedni, akikkel egymás mellett ülve töltöttük el a napot. a Piac & Profit konferenciákon ezt szervezett Üzleti Kézfogó programmal is segítjük, így nem a részvevők egyéni bátorságán múlik csupán a kapcsolatépítés.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek