Milyen egy modern vállalkozás weboldala?

2013. július 29. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az elmúlt években sokat változtak a trendek a weboldalaktól elvárt szolgáltatások terén. Változott a technológia, változott a látogatók hozzáállása a tartalomhoz. Néhány éve még csak céges weboldalakról és keresőoptimalizálásról beszéltünk, de mára ez már kiterjedt a közösségi marketingre, esetleg mobilalkalmazások fejlesztésére. Azt se felejtsük el, hogy ha igazán hatékonyak akarunk lenni, érdemes az online eszközeinket megtámogatni valamilyen offline módszerrel is. Horváth Sándor, a Piac&Profit szakértője egy elméleti példát mutat be arra hogyan is nézhet ez ki.

Van tehát egy vállalkozásunk, ami az egyszerűség kedvéért valamilyen terméket, például kerékpár-alkatrészeket és kiegészítőket forgalmaz. A vállalkozás célcsoportja elsősorban a hobbi és sport céljából kerékpározókra terjed ki. A céget hívjuk Bicycle Masternek.

A weboldal tartalmi elemei
– Általános információk, rövid cégtörténet
– Néhány a Bicycle Master-re jellemző termék részletes bemutatása, ezekkel kapcsolatos történetek
– Hasznos tanácsok a kerékpárok karbantartásáról, bizonyos kiegészítők hasznáról
– Az aktuális akciók
– Friss hírek
– Kapcsolat

Indul az oldal

A Bicycle Master elindít egy weboldalt. Az oldal egy egyszerű és átgondolt arculatot kap, megfelelő tartalommal. A tartalom többé kevésbe statikus, nem szükséges hozzá több százezer forintos beruházás.

Természetesen az oldalak kellően jól megfogalmazottak, az oldalszerkezet technikailag jól felépített, tartalmazza azokat az elemeket, amik segítik az oldalunkra tévedő keresőrobotok munkáját.

Mivel a Bicycle Master célcsoportja általában úton van a kerékpárjával, valószínűleg mobil eszközökről is látogatni fogják a weboldalt, így azt fel kell készíteni erre az esetre is.

Közösség szerveződik

A honlap létrehozása után a Bicycle Master létrehoz egy csoportot, vagy oldalt is, egy közösségi oldalon. Itt minden nap megjelentet egy bejegyzést, az aktualitásokról érdekességekről, időnként feltölt valamilyen képet. A közösségbe első körben meghívja a vásárlóit, illetve a vásárolt termékek mellé mindenki kap egy kis kártyát amin szerepel a közösség és a weboldal elérhetősége.

Kép: Bartos Gyula

Tehát a vállalkozásnak van egy weboldala és egy közössége. Ideje összevonni a kettőt, a hatékonyság növelése céljából!

A Friss hírek oldalon pedig megjelenteti a közösség hírfolyamát. Így egyidejűleg fognak megjelenni a közösségben és a weboldalon is az írások. A Bicycle Master amennyiben rendszeresen foglalkozik a közösségével, folyamatosan épülni fog az.

Továbblépés

De a Bicycle Master szeretne kicsit növekedni is. Hogyan teheti ezt meg?

A kereső optimalizált weboldalnak és a közösségi megjelenésnek köszönhetően, rövid idő elteltével a weboldal meg fog jelenni a különböző keresőkben. Ha egy kicsit foglalkozik link-építéssel, illetve SEO-val jelentősen megnöveli a látogatói számát.

Informatikai lehetőségek a raktározásban
A raktározással foglalkozó cégek rengeteg modern technológiai megoldást használnak az árukészletük nyilvántartására. Ezeket a rendszereket egy kisebb vállalkozás esetében túl költséges lehet lemásolni, de egy-két apró trükköt tanulhatunk tőlük – hívta fel a figyelmet a Piac&Profit szakértője, Horváth Sándor egy korábbi írásában.

Lehet ugyanakkor emellett próbálkozni reklámozással különböző online felületeken. Több ilyen lehetőség is elérhető jelenleg. Az online hirdetés legnagyobb előnye, hogy mérhetőek az eredményei, így finomíthatóak a reklámszövegek.

Horváth Sándor
Sunda Blogja

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek