Miért nem lett mindenki multimilliomos?

2013. október 02. szerda - 07:30 / kfarkas
  •    

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Az online kereskedelem igazi értelme, hogy óriási fogyasztói bázist szólíthatunk meg. „Ha valaki nyit egy butikot, az a mintegy két kilométeres körzetben lakókat tekintheti piacnak. Aki online kereskedik, annak a piaca az egész ország, sőt a határon túli magyarok, és ha angolra fordítottuk az oldalunkat, akkor az egész világ” – mondta Váradi János, a PayU Hungary country managere a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. Mint mondta, 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot.

A szakértő szerint csak azért nem lett mindenki multimilliomos, aki belevágott az online kereskedelembe, mert a legtöbben fontos lépéseket hagynak ki. „Egy webshop felépítésénél minden lépés kritikus, és kihagyhatatlan. Legyen egy jó rendszerünk, amit nem a fiunk haverja kattintgatott össze, legyen jó a designunk és a tartalmunk, találjanak rá az oldalunkra  (itt találja szakértőnk tanácsait a keresőoptimalizáláshoz), és ha már rátaláltak, akkor vásároljanak is és fizessenek. Azonnal és online, nem utánvéttel, futárral” – hangsúlyozta a szakértő.

„Már nem az a kérdés, hogy mit nyerhet egy kereskedő azzal, hogy kártyás fizetést tesz lehetővé, hanem az, hogy mit veszít” –hangsúlyozta Váradi. A fogyasztók közül ugyanis a legfontosabb vásárlóerő a bankkártyás vásárló, ráadásul a vásárlóban bizalmat ébreszt, ha a nagy kártyakibocsátó cégek (Mastercard, VISA) logóit láthatják az oldalunkon.

Az online reklám esete a joggal
Még mindig kevés online szolgáltató ügyel az adatvédelmi szabályokra a magyar piacon, pedig a hírközlési törvény változása óta komoly bírságot kockáztatnak. Mind az Adwords hirdetések, mind a hírlevelek és a cookie-k esetében is hatalmas bírságokkal járhat a hírközlési törvény és a reklámjog megsértése.

Az online kereskedelemben meg kell különböztetnünk a b2b (business to business) és a b2c (business to customer)csatornákat. Az előbbit nagyobb kereskedelmi volumen jellemzi, hosszabb a salescycle, a szolgáltatók pedig mindinkább felhőbe vonulnak, külön cloud árazással. Ehhez kapcsolódnak a marketingaktivitások is, elsősorban konferenciákon, vásárokon jelennek meg, nagy adatbázisokat építenek. Fizetési módokban arra érdemes figyelni, hogy ne csak a Magyarországon elérhető fizetési módokat használjuk, ezzel jelentősen növelhetjük a konverziós rátánkat.

5 tévhit a webáruházakról
Hogy miért nem kezd mindenki a neten értékesíteni? Mert, sajnos, számos tévhit él még ezzel a formával kapcsolatban. Most eloszlatunk néhányat közülük.

A b2c szegmensben ezzel szemben sok kicsi tranzakciót bonyolítanak le, így jó fizetési felület, profi logisztikai háttér kell. Fontos az utánvétes értékesítés Magyarországon, a vásárlások 60-65 százaléka utánvétes. Aki ezt kihagyja, az le is húzhatja a rolót” – vélte Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő. A független tanácsadó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kártyás vásárlások is egyre növekednek. A szegmensben erős az árverseny, gyakoriak a csomagajánlatok. Iparágtól függően nagyon kell koncentrálni a keresőoptimalizálásra, a keresőmarketing a legerősebb b2c eszköz. „A Google-ben pontosan arra keresnek rá, amit meg akarnak venni, így ha már akkor be tudjuk vinni a fogyasztót az oldalra, már jó esélyünk van arra, hogy érdeklődését vásárlásra konvertálhatjuk” – hangsúlyozta a szakértő. Dunder Krisztián szerint a fogyasztók elérésében nélkülözhetetlen a közösségi oldalak használata, az ottani ajánlások remek marketingeszközt nyújthatnak egy webes értékesítésben érdekelt kkv számára.

A forgalom növekedéséhez nem lehet elkerülni az online marketingeszközök használatát. „Az online marketing direkt, mérhető és célozható, így sok esetben hatékonyabb, mint a hagyományos kampányok” – hangsúlyozta Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Azon vállalkozásoknak, amelyek a Facebookot tudatosan üzleti célra használják, és ennek megfelelő oldalként regisztráltak és kommunikálnak, lehetőségük van a közösségi háló által kínált beépített alkalmazások, valamint külső szerveren futó, úgynevezett külső alkalmazások használatára, melyek meglehetősen hatékonyak. Szakértőnk bemutat néhányat, amellyel érdemes foglalkozni.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek