Mibe fektessük első profitunkat?

2017. szeptember 04. hétfő - 07:30 / Nagy Mariann
  •    

Miután elérkezett a nagy nap, amikor új vállalkozásunk első profitjait tudjuk elkölteni, el kell dönteni, mire fordítsuk azt. A legtöbb új vállalatvezető úgy dönt, hogy infrastruktúrába, felszerelésbe, az üzleti folyamatok áramvonalasításába, vagy az ügyfélkapcsolatok javításába fordít pénzt. Az Entrepreneur üzleti szakportál jó tanácsokkal szolgál a témában.

A legtöbb startup kezdeti nyeres azonnal fejlesztésre fordítja és az öné se legyen ebből kivétel. A vállalatokba fektetni a legésszerűbb statisztika, még akkor is, ha nem az a megoldás, hogy a profit bizonyos százalékát fordítjuk ezekre a célokra: úgyis annyit kell beruházni, ami megfelel jelenlegi stratégiai tervünknek. A legtöbb új vállalatvezető úgy dönt, hogy infrastruktúrába, felszerelésbe, az üzleti folyamatok áramvonalasításába, vagy az ügyfélkapcsolatok javításába fordít pénzt. Minden esetben

értékes stratégiai célokról van szó, amelyek hosszú távon javítják a jövedelmezőséget,

egyúttal megengedik, hogy tovább bővítsük vállalatunk tevékenységét. Ezek között a digitális marketing fejlesztése különösen okos beruházás – amennyiben helyesen csinálják. Sok startup egy csomó időt „kidob az ablakon”, mielőtt igazán beruházna az online marketingbe – néha azért, mert nem pontosan tudja, hogyan fogjon hozzá. Ez azonban nem lehet akadály, amennyiben kevés tapasztalatunk van ezen a területen, bízzunk meg ezzel szakértő vállalkozást, a költségek megérik.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A beruházás a saját munkaerőbe, annak termelékenységébe ugyancsak okos döntés, hiszen munkatársaink képzésével, továbbképzésével, a vállalati kultúra fejlesztésével is a nagyobb profitot szolgáljuk. Emellett a jól szervezett munkahely vonz olyan embereket, akik készek lesznek keményen dolgozni. Amint vállalkozásunk nő, mérlegeljük, hogy milyen további juttatásokkal, kedvezményekkel ösztönözhetjük alkalmazottainkat. Fontos ez azért is, hogy csökkentsük az elvándorlást. Vegyük figyelembe, hogy az alkalmazottak gyakori cserélődése jelentős többletköltségekkel jár.

Ne felejtsük el, hogy érdemes saját magunkba is befektetni.

Sok startupot olyan emberek hoznak létre, akiknek jó szemük van az újításra, új ötletek megvalósítására, de nem igazán értenek ahhoz, hogyan irányítsanak embereket. Ez sok esetben talán a legnagyobb probléma. Tehát ha módunk van rá, tanuljuk meg ezt is, vegyünk részt megfelelő képzésben, sokat segíthet a vállalat további fejlesztésénél. Sok új vállalkozó hajlik rá, hogy mindent maga csináljon. Mérjük fel, mire vagyunk képesek és mire nem, és vegyünk igénybe segítséget, ahol erre szükség van.

Hogyan tűnhet ki a tömegből egy zöldfülű vállalkozás?
Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, vagy a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés, hanem az is, ha ötletünkkel nem tűnünk ki a tömegből. Ehhez adunk most tanácsokat!

Az új munkatársakat ugyan fizetni kell, de olyan segítséget nyújthatnak, amivel az egész vállalat jobban működik, így megérik a bérüket – az ilyen létszámbővítés lehet hosszú távon az egyik előny a beruházásban. Amennyiben az a gondunk, hogy nem tudunk stratégiai tervet kidolgozni, bízzunk meg hivatásos coach-ot. Ezek a szakemberek értékes segítséget nyújthatnak a vállalatvezetéshez, a cég stratégiájának kidolgozásához, a beruházókkal való kapcsolatok ápolásához és ahhoz is, hogyan oldjuk meg a munkatársainkkal kialakuló konfliktusokat.

Új vállalatunk vezetésénél nem ritkán találkozunk olyan nehéz, bonyolult feladatokkal, amelyeket nem szívesen végeznénk el, mert kényelmetlenek, mint például a könyvelés vagy a bérszámfejtés. Vannak vezetők, akik nehezen tudjákfigyelemmel kísérni a marketing kampányukat, vagy a vállalat blogjának szerkesztését. Ezek mind olyan feladatok, amelyeket bízhatunk külső erőre, a megfelelő szakember el tudja végezni, így marad időnk olyan feladatok megoldására, amihez mi értünk a legjobban.

A digitális marketingnél ne feledkezzünk meg arról, hogy vállalatunk szempontjából optimalizáljuk a keresőmotorokat. Ha valaki ért ehhez, akkor jó, ha nem, ahogy ez sok esetben előfordul, keressünk erre a feladatra is szakembert, mert az ügy fontos.

Végül, de nem utolsósorban: miközben eldöntjük, mire ruházzuk be első profitunkat, gondoljunk arra is, hogy megfelelő készpénzt tartalékoljunk, hiszen váratlan problémák bármikor felmerülhetnek. Még ha van is biztosításunk, a megfelelő likviditás nélkülözhetetlen.

Üzlet (majdnem) pénz nélkül? Lehetséges?
Sok magyarban felmerül, hogy szakít az alkalmazotti léttel, sőt, esetleg már az ötlet is kipattant a fejéből, mivel tudna dobbantani az üzleti életben, de a legtöbb kezdő vállalkozó ilyenkor belefut abba a problémába, hogy nincs elég tőkéje a vállalkozás beindításához. Pedig, ha gondosan tervezünk, lehet, hogy nincs is szükség (annyi) pénzre.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek