Mi kerül rajta hússzor annyiba? Minőség vagy marketing?

Miért kerül a két, látszatra egyforma trikó közül az egyik 5 a másik akár 100 eurónak megfelelő összegbe? Minőség, vagy puszta marketing?

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Valamennyien tapasztaljuk, hogy a mindkét nemnél alapruházatnak számító fehér vagy színes trikók – miközben látszatra egyformák – igen széles árskálán mozognak, a nagyáruházak olcsó trikóitól a dizájnermárkák termékeiig. Vajon valóban jobb, értékesebb a drágább?

A Huffington Post részletesen elemezte az ár és a minőség összefüggését. Most már tudjuk, miben különbözik a látszatra ugyanolyan két egyszerű pamutholmi.

Kép: technopath.com

Szakemberek rámutatnak: egész sor különböző tényező határozza meg a trikók árképzését – bár ezek a tényezők nyilván sok más ruházati cikknél alkalmazhatók.

Ilyen elsősorban a trikó anyaga, amely a legnagyobb tényező a termék árában. Különböző pamutok kaphatók a világ piacain, különböző minőségben és áron. Van egyiptomi, és a Pima típusú vagy a Sea Island az USA dél-karolinai partvidékéről és sok más. A lényeg: minél hosszabb szálú a pamut, annál simább, kellemesebb a tapintása, és a fésűs feldolgozású is jobb minőségű, de drágább anyagot jelent.

Egyre kevesebb hamis terméket vásárolunk
A legtöbb magyar fiatal továbbra is olcsó árut vesz, de már kevesebben vannak azok, akik beérik a hamis termékkel, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

Nem véletlenül alacsonyabb annak a trikónak az ára, amelynél a pamutot – az olcsóbb – poliészterszállal keverik. Ugyanakkor ha a nagyobb formatartás érdekében némi rugalmas elasztánt is tartalmaz az anyag, emelkedik az ára.

Sokan gondolják ugyan, hogy a túlnyomórészt a Távol-Keletről szállított trikók és egyéb cikkek árában a helyszín, ahol készülnek, szerepet játszik, ez nincs így. Az előállítási költség a kiskereskedelmi árban alig játszik szerepet – éppen azért, mert a bangladesi vagy vietnami, Európához viszonyítottan rendkívül alacsony munkabérek nem jelentenek komoly tényezőt, különösen nagy tételeknél.

Ugyanakkor egy Európában, divatház által, korlátozott darabszámban gyártott trikó az előállítási költségei miatt is lehet lényegesen drágább. Amihez még azt is hozzá kell tenni, hogy nem egy divatcég tudatosan építi fel brandjét akár a trikóknál is, abban bízva, hogy a vásárló hajlandó sokat fizetni egy státuszt jelentő darabért még akkor is, ha annak minősége lénygében megegyezik az olcsó tömegáruéval...

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo