Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség?

Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb árpolitikai szituációban az ajándék jobb, mint a kedvezmény. Az első oka a pszichológia és a matematika kombinációja. 50% kedvezmény és 50% extra ajándék első látásra nagyon hasonlóan hangzik. Azonban ha közelebbről nézzük, rájövünk, hogy mégis különböznek. Vegyünk egy példát: egy doboz termék ára 50 Ft. Ha azt mondja a vásárlónak, hogy ha vesz 2 dobozt, akkor kap 50% kedvezményt. Ez azt jelenti, hogy ha két dobozzal vesz, akkor 100 Ft helyett csak 50 Ft-ot fizet. Más szavakkal, az effektív ára egy doboznak 25 Ft. Most a kedvezmény helyett, mondjuk azt a vásárlónak, hogy 50%-ot kap ajándékba. Szóval, ha két dobozzal vesz, akkor 100 Ft-ot fizet és 3 dobozt kap. Így az effektív ára egy doboznak 33 Ft ami azt jelenti, hogy ebben az esetben egy doboz ára nagyobb.

depositphotos.com

De ez nem minden. Ha az összehasonlítás egyre erősebb lesz, ha a végletek felé megyünk. Például nem adhatunk 100% kedvezményt, mert az azt jelentené, hogy ingyen adjuk oda a terméket. De adhatunk 100% extrát ajándékba (50% kedvezmény), 200% extrát (66,6% kedvezmény) vagy akár 400% extrát is (80% kedvezmény)! A harmadik és negyedik pont már üzleti és pénzügyi műveletekhez is kapcsolódik. 

A készlet és ellátásilánc menedzsment egyik alapelve, hogy minél többet forgatjuk a készletünket, annál profitábilisek vagyunk.

Ha kedvezményt adsz, (pl. 50%-ot), akkor fogsz nyerni néhány vásárlót, aki ténylegesen vesz valamit, Azonban ha ajándékokat adunk, (pl. 1-et fizet kettőt vihet, ami 50% kedvezménynek felel meg) sokkal hatékonyabb, mivel több terméket adunk el majdnem minden vásárlónak!
A végső pont is közel áll. Mondjuk, hogy van egy termékünk, és minden doboz 100 Ft-ba kerül. Ha 50% kedvezményt adunk, amikor eladunk egy dobozt, akkor 50 Ft-ot kapunk. De ha ajándékot adunk (pl. 1-et fizet kettőt vihet, ami megfelel 50%-nak), akkor ha eladsz 1 terméket, akkor 100 Ft-ot kapunk. Természetesen, az effektív ára egy terméknek csak 50 Ft, mert egyet ingyen adunk, de összességében több pénzt keresünk, és sokkal gyorsabban termeljük vissza befektetést.

Továbbá, mivel többet adunk el a készletünkből, így a megbecsülésünk és alkupozíciónk is megnő a szállítókkal szemben konkrétan, illetve az iparágon belül általánosan.

Szóval a fenti érvek alapján a tanácsunk az, hogy amikor a fogyasztók kedvezményt szeretnének, akkor ajándékot adjon helyette. (marketingdöntesek.hu)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo