Megállíthatatlan a magyar influencer-marketing robogása

2019. február 21. csütörtök - 20:05 / piacesprofit.hu
  •    

Múlt hétvégén tartották Londonban az európai régió legmeghatározóbb közösségimédia-szereplőinek konferenciáját, a VidCon Londont, ahol influencerek, tartalomgyártók és márkák találkoztak, hogy szakmai beszélgetésekben vitassák meg a közösségi platformok és az influencer-marketing aktuális trendjeit. Az eseményen egyedüli magyar cégként a Post for Rent is szerepelt két előadóval, valamint a hivatalos Vidcon Featured Creator VIP Afterparty szervezésében is részt vett partnereivel: a világ legnagyobb MCN ügynökségeként jegyzett BroadBandTV-vel és a talent managementben tapasztalt The Hello Grouppal.

A magyar influencer marketing platform tavaly nyáron az Amerikai Egyesült Államokban, Los Angelesben vett először részt a VidCon-on. Akkor a világ 3. legnagyobb videokontent gyártójának, a BroadBandTV-nek meghívására érkezett Kaliforniába. Az esemény óta eltelt egy évben sokat fejlődött a cég, jelenleg a londoni székhelyű Hello Grouppal szoros együttműködésben összesen 513 milliós elérést tudnak biztosítani a platformon keresztül elérhető véleményvezérekkel. A 12 hónap alatt sikeresen lebonyolított tranzakciók száma is ezres nagyságrendekkel emelkedett, év végére egymilliárd összelérést jósolnak a Post For Rent és a partnercégek vezetői.

Az alig 3 éves magyar startup népszerűsége a nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően világszinten folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nagy szerepet kapott a február 14. és 17. között Londonban megrendezett VidCon-on is. Az előadók között a Post for Rent nemzetközi stratégiai együttműködésekért felelős vezetője, Ed Brew is szerepelt, aki egy kerekasztal-beszélgetés résztvevőjeként mesélt a márkák, a tartalomgyártók és az ügynökségek között működő és nem működő mechanizmusokról az eddigi tapasztalatok alapján.

A cég másik előadója Taylor Jones kereskedelmi vezető volt, aki a világ legjelentősebb cégeinek vezetői és első emberei között képviselte a csapatot.

Szombat este a Post for Rent, a BroadBandTV és a Hello Group által szervezett zártkörű partin olyan sztárok buliztak együtt, mint például KSI, az angol videós és rapper, aki több mint 20 millió YouTube-feliratkozóval rendelkezik; a TikTok (korábban Musical.ly) A-listásai: Max & Harvey, akik Shawn Mendes, Avicii és Bastille slágerek videofeldolgozásaival szereztek maguknak hírnevet és majd’ 6 millió követőt a TikTok-on. De ott volt még a 4,7 milliós Instagram-rajongótáborral büszkélkedő Woody & Kleiny páros is, akik prank videókat és szórakoztató tartalmakat gyártanak; a hasonló témákban videókat készítő Mike Fox, akinek YouTube-csatornájára már 1,3 millióan iratkoztak fel, Scotty T,  Nath Henry, Holly H, GoubTube, Amber Doig-Thorne – hogy csak a millió felett vagy a körüli követőtáborral rendelkező sztárokat említsük.

De nemcsak a meghívott vendégek, hanem az este fellépői is illusztris követőtáborral rendelkező előadók voltak. A közönséget a több mint egymillió YouTube-feliratkozóval rendelkező cover-királynő Emma Heesters szórakoztatta, aki az angliai The Voice döntőjébe jutott Donel Mangena után léphetett színpadra.

Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy, hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t, a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.