Még a Twitteren is a Pokemon Go a téma

2016. augusztus 10. szerda - 12:04 / piacesprofit.hu
  •    

A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal – derült ki a MEC kommunikációs ügynökség adataiból.

Nemcsak többször botlanak meg telefonozás közben, de 3,5-szer annyian mentek át a piroson és közel 2-szer annyian léptek már le a járdáról is körülnézés nélkül – derült ki a rendszeres Pokémon Go játékosokról az MEC 500 fős, nem reprezentatív kutatásból. Közülük is a 18-39 évesek a legóvatlanabbak: mind a 10-17, mind a 40+ korosztályhoz képest ötször annyian felejtettek már el leszállni tömegközlekedés közben. A 10-17 évesekhez viszonyítva hétszer, a 40+-osokhoz képest három és félszer annyian jártak már úgy telefonozás miatt, hogy rossz járműre szálltak fel.

Pénzt is hozhat nekünk a Pokémon Go
A Pokémon Go őrület miatt milliók sétálgatnak az utcákon kis lényeket hajkurászva. A vállalkozóknak pedig minden ekkora divathullámban érdemes megkeresni, mi az, amivel az üzlethez kapcsolhatnák. Szakértőnk segít, hogy használjuk vevőszerzésre a Pokémon Go-t!

Tényleg lehet vele ismerkedni?

A 10-17 évesek a játék szórakoztató, lakásból kimozdító hatásai és menő, trendi jellege miatt tudják elképzelni, hogy mások játszanak az alkalmazással. A 18-39 éves korosztály a nosztalgikus érzéseket, a 40+ korcsoport az ingyenességet is említette érvként.

A Pokémon Gózók és a játékkal nem játszók is a szórakoztató és a menő, trendi opciókat jelölték meg legtöbben lehetséges indokként. A legnagyobb különbség a játék közösségkovácsoló erejét, valamint a lakásból kimozdító hatását illetően mutatkozott. Az előbbit három és félszer, az utóbbit két és félszer annyi játékos mondta lehetséges magyarázatnak, mint az alkalmazást nem használók.

Van eltérés a rendszeres játékosok véleménye és azoké között is, akik csak kipróbálták a Pokémon Gót. Előbbiek dupla annyian említették indokként, hogy ismerkedésre is lehetőséget biztosít a játék és közel ennyien vélekednek így arról is, hogy nosztalgikus érzéseket ébreszt. Önmagában azonban úgy tűnik, az ismerkedés szerepe mégsem túl nagy – a rendszeres játékosok ezt az indokot sorolták a legutolsó helyre.

Névtelen

Erről még a Twitteren is beszélünk

A Pokémon Go applikációról indulása (2016. július 5.) és magyarországi megjelenése (2016. július 16.) között 2903 említés született a hazai oldalakon és a közösségi médiában. Július 16-a és 26-a között ez már 6829-re nőtt – ez már a SentiOne eszközével készült social listening kutatásból derült ki.

A legtöbb említés Facebookon generálódott a maga 43%-ával, ezt követi – szokatlanul magas aránnyal – a Twitter 39%, majd a YouTube és az Instagram közel 7%-os említési aránnyal. Nemek szerinti megoszlásban a férfiak vezetnek, az említések 74%-a származik tőlük.

A Pokemonok és az áfa
Magyarországra is megérkezett minden idők legsikeresebb okostelefonos játéka, a Pokemon GO. Minden cégvezető álma, hogy terméke ilyen globális sikert arasson: ehhez azonban azt is érdemes átgondolni, hogy milyen adóvonzata lehet a digitális őrületnek.

Svéd metálzenekar vagy a Pokémon Go fejlesztőcége?

Az 500 fős kutatásban a válaszadók 34%-a próbálta már ki a játékot, 15% rendszeresen játszik vele. A kérdőív kitért a játékkal kapcsolatos olyan kérdésekre is, mint hogy mit jelent a „Lure Module” kifejezés vagy éppen mi a „Niantic”.

Az első esetben a megkérdezettek 44%-a választott helyesen a négy opció közül: a Lure egy segítség, ami odavonzza a pokémont, hogy könnyebben lehessen befogni. 40%-ot sikerült megtéveszteni azzal a válaszlehetőséggel, hogy ez egy telefonos alkalmazás, mellyel fényképet lehet szerkeszteni, de egy áruházlánc sajátmárkás termékének is 10% tippelte.

A „Niantic” kifejezés már kevésbé volt megosztó: a válaszadók 85 százaléka azonosította vele helyesen a Pokémon Go mögött álló fejlesztőcéget és csak kevesen tippeltek svéd metálzenekarra vagy svájci csokoládémárkára. A generációs különbséget tekintve ebben a kérdésben a 18+ korosztály kicsit jobban szerepelt: 90 százalék tudta a megoldást, míg a fiatalabb 10-17 éves résztvevőknek csak 70 százaléka.

Csak róla szólnak a hírek, vele van tele a sajtó
A Pokémonok egyszer már rajzfilmként is felrobbantották a közbeszédet, most a kiterjesztett valóság érkezik velük, vagyis a Pokémon Goval a mindennapokba. A Nintendo játékában fura kis állatokat kell összegyűjtenünk, amelyekkel aztán megküzdhetünk mások állataival. A Pokémon Go annyiban előrelépés a korábbi hasonló játékokhoz képest, hogy a játékosnak valóban ki kell mozdulnia az utcára, ahol az okostelefon által létrehozott kiterjesztett valóságban kutatja a pokémonokat. „A Pokémon Go az új Tinder. Vadászat közben találkoztam egy lánnyal a parkban, azóta minden éjszakát együtt töltünk” – ez csak egy, a világot felforgató új játékkal kapcsolatos olyan bejegyzésekből, amelyek szerint sikerült elérni az eredeti célt: az emberek kimozdulnak és kapcsolatokat teremtenek a Pokémon vadászatnak köszönhetően. Családok, elhidegült párok játszanak együtt, minden szép és jó. Vagy mégsem? A játék totális őrületet okozott: egy floridai tévécsatorna élő adásába sétált be egy Pokémon-vadász kolléga, a Central Parkban pedig valóságos tömeghisztéria tört ki egy ritka példány miatt. Az app okozott már közlekedési balesetet, mivel valaki inkább egy fa mögött bujkáló szörnyecskére koncentrált az út helyett, és rablók is ráálltak az olyan gyanútlan áldozatokra, akik eldugott helyeken bujkáló szörnyecskéket keresnek.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor