Marketinges cégeket vett górcső alá a GVH

Versenykorlátozás gyanúja miatt vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-t és a 4KIDS Meseportál Kft.-t – közölte a hatóság.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti a jogsértés megállapítását, de a két, többek között Youtube-kampányokkal és influencer-marketinggel foglalkozó cég együttműködési megállapodása alapján a GVH piacfelosztást feltételez, ami súlyos jogsértés. A vállalkozások között ráadásul olyan információcsere is megvalósulhat, amely kizárhatja, vagy jelentős mértékben csökkentheti a versenytársak egymástól független viselkedéséből fakadó bizonytalanságot, ami a piaci verseny alapvető mozgatórugója – írták.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a hasonló együttműködési megállapodások nem feltétlenül károsak, hiszen eredményezhetnek költségmegtakarítást, jobb termékminőséget, szélesebb kínálatot, gyorsabb fejlődést is. A piacot viszont nem oszthatják fel, mert a verseny torzulása a lehetséges előnyöknél nagyobb hátrányt okozhat a fogyasztóknak – tették hozzá.

A Star Network és a 4KIDS Meseportál ügyében indult eljárás időtartama 6 hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb 6 hónappal hosszabbítható meg - közölte a GVH.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo