Öngyilkosság nem ügyelni a mobilokra

A Facebook január végén közzé tette a tőzsdei jelentését, amivel betekintést nyerhettünk az aktuális felhasználói számokba: megrázó adat, hogy a felhasználók 90 százaléka mobilról éri el az oldalt, így ezt a trendet az online marketingben most már nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Hipp-hopp feltűnhet egy rivális  Kép: Pixabay

A Facebook által január végén közzétett 2015-ös adatok közül a legmegrázóbb talán a mobil térnyerése, ami az elmúlt években nagyot, de 2015 utolsó negyedévében különösen óriásit erősödött. Eszerint a felhasználók 90 százaléka mobileszközről érte el az oldalt, és a reklámbevételek 80 százaléka innen származott – hívta fel a figyelmet blogbejegyzésében Lévai Richárd online marketing szakértő. Ez is mutatja, hogy most már itthon sem szabad elhanyagolni a weboldalak mobiloptimalizációját.

De lássuk a számokat!

  • Aktív felhasználók naponta: 1,038 milliárd
  • Aktív felhasználók naponta mobilon: 934 millió
  • Aktív felhasználók havonta: 1,591 milliárd
  • Aktív felhasználók havonta mobilon: 1,442 milliárd
  • Aktív felhasználók havi szinten, akik csak mobilon Facebookoznak: 823 millió
  • 2015 negyedik negyedévében a hirdetési bevétel 80 százaléka mobilról jött
  • 500 millió ember használja az eseményeket havonta
  • 800 millió a Messengert
  • 400 millió az Instagramot
  • 50 millió kisvállalkozás használ Facebook oldalt
  • 2,5 millió hirdető van a Facebookon
  • 100 millió órányi videót néznek meg a felhasználók naponta
  • 500 millió felhasználó néz videót a Facebookon naponta
Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. Ezért ma már olyan felületet kell számukra kialakítanunk, amely minden képernyőn jól mutat és használható. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja szakértőnk írását.)
Attól, hogy kicsi, még lehet profi
A mikrovállalkozásoknak éppen annyira, ha nem még inkább szüksége van a lehető leghatékonyabb infokommunikációs szolgáltatásokra, mint nagyobb versenytársaiknak, csak éppen arra általában kevesebb forrást tudnak elkülöníteni. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftverek, webes alkalmazások kiváló megoldást nyújthatnak számukra.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo