Már Ungváron is segítségre találnak a kkv-k

Ungváron megnyílt Kárpátalja első, a Kárpát-medence hatodik üzletfejlesztési irodája a Kárpát Régió Üzleti Hálózat keretein belül. A jeles eseményen Radetzky Jenő miniszteri biztos bemutatta a magyar gazdaság Kárpát-medencei léptékű növekedési stratégiáját, a Wekerle Tervet.

A Kárpát Régió Üzleti Hálózat a Nemzetgazdasági Minisztériumban kidolgozott, a Kárpát-medence egészére vonatkozó, a magyar gazdasági növekedést támogató Wekerle Terv megvalósításának egyik legfontosabb eszköze. A Kárpátalján, Ungváron megnyitott, új helyszínnel bővülő hálózat a magyar kamarai rendszer vegyes kamaráira, az állami kereskedelemfejlesztés több évtizedes tapasztalatára, valamint a térségben működő régiós gazdasági fejlődésben érdekelt vállalkozásokra alapozva épül ki. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal stratégiai szövetségben építi ki és üzemelteti a tizenegy határon túli helyszínen létrejövő irodát. A most megnyitott iroda mellett még Székelyudvarhelyen, Kolozsvárott, Nagyváradon, Sepsiszentgyörgyön, Szabadkán állnak megnyitott irodák a magyar vállalkozók rendelkezésére.

A jelenleg működő öt iroda hónapról-hónapra egyre nagyobb számban szolgálja ki a vállalkozásokat, köti össze a hazai és a határon túli cégeket, katalizál üzleti együttműködéseket, információival segíti üzleti döntések előkészítését. A munkatársak számos tőkekihelyezési lehetőséget térképeztek fel, amelyek közül néhány a hálózat honlapján (www.crbnet.eu) is elérhető. A visszajelzések pozitívak, az újabb iroda megnyitásával a sikeres munka tovább folytatódhat.

Eredményes évet tudhat maga mögött a HITA
Több mint kétezer új munkahely és 320 millió eurónyi megvalósuló befektetés – ez az eredménye azoknak az idén lezárt projekteknek, amelyek sikeres létrejötte mellett a HITA bábáskodott. „Jelenleg 90 projektet kezel a HITA, amelyek összértéke 1722 millió euró, és mintegy 17 ezer munkahelyet teremthetnek” – mondta Dobos Erzsébet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal elnöke a szervezet Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
Ukrajna – mint szomszédos ország, illetve mint a fejlődő FÁK-országok egyike – Magyarország egyik kiemelkedő partnereként tekintendő, akivel az együttműködés sokrétű, több területen stratégiai jellegű. Kárpátalján keresztül a magyar áruk mintegy 45 millió fős piacot érnek el, de egyelőre a multinacionális vállalatok dominanciája jellemző a kétoldalú gazdasági kapcsolatainkban. A kis- és középvállalkozások számára hatalmas a piac és az együttműködési területek száma, amelyek eléréséhez a hálózat ungvári irodája minden segítséget megad a hozzá forduló kis- és középvállalkozásoknak.

Az üzletfejlesztési hálózat egy erős, európai mértekben is versenyképes régiós gazdasági együttműködés létrehozásának felismeréséből eredő kezdeményezés, mely mentén a magyarországi, a kárpátaljai, az erdélyi, a felvidéki és a délvidéki vállalkozások munkahelyeket teremtenek és biztos támaszai a nemzetpolitikának. Magyarország Kormánya stratégiai szövetségesként tekint a szomszédos országokban élő magyar nemzeti közösségekre, továbbá célja, hogy a gazdasági feltételek javítása révén is hozzájáruljon a határon túli magyarság szülőföldön való megmaradásához.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo