Már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fogyasztókat

Az OECD BetterLife Index 2015 kiadványa alapján Magyarországon, 2008 óta a háztartások átlagos éves bevétele több mint 6 százalékkal növekedett, ami egyszerre generál a korábbinál nagyobb fogyasztói elvárásokat az élelmiszergyártók irányába, illetve bővíti azok lehetőségeit. Az élelmiszeriparnak igazodnia kell a változó igényekhez, és biztosítania kell a fogyasztók által elvárt, számukra fontos értékeket – emeli ki Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója.

Kép: Pixabay

A háztartások éves jövedelmének Magyarországra vetített 6 százalékos növekedése az ezt okosan kihasználni képes hazai élelmiszeripari vállalkozások számára is komoly lehetőségeket rejt. „Ma már olyan ételeket, alapanyagokat és ízeket is a fogyasztók elé tárhatunk, amelyek korábban a kereslet hiánya miatt nem lehettek volna sikeresek. Emellett viszont a fogyasztók igénye a választék szélesítésére és az élelmiszerbiztonság garantálására is magasabb, mint valaha” – emeli ki Sebastian Gooding, a Fornetti Kft. ügyvezető igazgatója.

Sebastian Gooding a fogyasztók elvárásainak történő megfelelés meghatározó tényezőjeként a jelenleg két legszélesebb fogyasztói generáció, a babyboomerek és az Y-generáció tagjainak élelmiszerekhez történő eltérő megközelítésmódját emeli ki.

„A hazai élelmiszeripari vállalatoknak is tisztában kell lenniük a két fogyasztói csoport szokásaival és elvárásaival. Az elkövetkező években ráadásul két jelentősen eltérő fogyasztói szegmens igényeit kell majd kielégíteni a szektornak, amihez most érdemes elkezdeni a termékfejlesztést és felmérnie a pontos fogyasztói elvárásokat” – mondja Sebastian Gooding, aki szerint a magyar élelmiszeriparnak nagy hangsúlyt kell fektetnie az élelmiszerbiztonságra is, amely az elkövetkező években egyre meghatározóbb fogyasztói elvárásként jelentkezik majd. Ezért is elengedhetetlen a fogyasztók bizalmának erősítése a magyar élelmiszeripar és termékei iránt, illetve a piaci szereplők stabil és megbízható márkákként történő felépítése.

Ész nélkül pazarlunk, pedig nem kéne
Az élelmiszerek egyharmada még mindig a kukákban végzi, a korszerű csomagolószerek egyszerre képesek hozzájárulni a pazarlás megszüntetéséhez és a környezetterhelés csökkentéséhez és még üzletileg is jobban járnak a gyártók.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo