Már nem álom a sorban állás nélküli ügyintézés

2019. szeptember 06. péntek - 08:10 / piacesprofit.hu
  •    

Országossá vált az önkormányzati online ügyintézés, így pár kattintással már 150-nél is több különféle közigazgatási ügy indítható, illetve követhető egyszerűen nyomon.

Az uniós támogatásból megvalósított E-önkormányzat portál felhőalapú szolgáltatásként, egységes felületen teszi elérhetővé az önkormányzatoknak a feladataik ellátásához szükséges alkalmazásokat, így biztosítva az ügyfelek hatékony kiszolgálását – olvasható az RSM jogi szakportál összefoglalójában. 

Online ügyintézés, Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Minden adóügy egy helyen

Az E-önkormányzat portál központi digitális felületén bármely, a helyi önkormányzatok hatáskörébe tartozó adóügy könnyen, egységes módon intézhető (pl. helyi iparűzési adó, építmény-, gépjárműadó). Nem szükséges már a különféle önkormányzati honlapokat böngészni egy adott bevallási nyomtatvány kapcsán vagy a postai beküldéssel bajlódni. Mindezen túl adóigazolás is kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. Bár az ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet, de az adóügyek mellett a közigazgatási ügyek széles tárháza elérhető online, legyen szó házasságkötésről, gyermekszületésről, építkezésről, vállalkozásindításról vagy szálláshely nyilvántartásba vételéről.

Az E-önkormányzat portál bárki számára elérhető, megtekintéséhez csupán böngészőprogram és internet hozzáférés szükséges, de egyéb alkalmazás vagy keretprogram telepítését nem igényli. 

Online ügyintézés ügyfélkapus regisztrációval 

Egyes funkciók szabadon használhatók (pl. önkormányzat-keresés, beküldés nélküli ügyindí-tás),a funkciók többsége azonban bejelentkezéshez kötött. Az online ügyintézéshez a beküldő személynek rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval, tárhellyel, valamint nem lehet tiltott az Internetes ügyintézés a Rendelkezési Nyilvántartásban. 

Bejelentkezéshez kötött funkciók: 

  • Elektronikus űrlap beküldése
  • Mentett űrlapok elérése és megnyitása
  • Ügykövetés
  • Adóegyenleg-lekérdezés
  • Fizetéstörténet
  • Saját önkormányzatok listája

Jelenleg az önkormányzati ügyek széles körénél biztosított az elektronikus ügyintézéshez szükséges online űrlap benyújtás lehetősége az ASP-rendszeren keresztül, de az e-Papír-szolgáltatás segítségével bármilyen, űrlappal nem támogatott ügy is indítható elektronikusan. 

A céges ügyintézés előfeltétele a Cégkapus regisztráció

Cég nevében történő űrlap benyújtására kizárólag abban az esetben van lehetőség, amennyiben a beküldő személy megbízottként vagy ügyintézőként szerepel a Cégkapuregisztrációs nyilvántartásban. Az önkormányzatok felé változatlanul szükséges külön meghatalmazás benyújtása, melyre papír alapon már nincsen lehetőség. Az E-önkormányzat portál „Ügyindítás” menüpontjában az „Adóügy” ágazat „Általános nyomtatványok” ügytípusában kiválasztható azonban az erre szolgáló meghatalmazásűrlap, amelynek elektronikus kitöltése, illetve beküldése után a beérkezett meghatalmazást az önkormányzat regisztrálja az ADÓ-szakrendszerében. 

Tekintettel azonban arra, hogy a portálon a meghatalmazás elektronikus aláírására még nincsen mód, illetve tanúk sem szerepeltethetők rajta, ugyanakkor papír alapon már nem fogadja be ezt az önkormányzat, ezért tapasztalataink szerint célszerű a cégszerű aláírással és tanúkkal ellátott eredeti meghatalmazás szkennelt változatát E-Papíron keresztül is eljuttatni az illetékes önkormányzat felé. (RSM szakportál)

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek