Már megint az autós lobbi győzött

Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Semmi nem utal arra, hogy az ügyben hozott döntések megfeleltek volna az elfogulatlanság és a semlegesség követelményeinek” – fogalmaz a Számvevőszék. Mint megállapítja, eredetileg arról volt szó, hogy a különösen légszennyező autókra kivetett különadóval ösztönzik a villanykocsik vásárlását. Minden autó után, amely 95 g/km -nél több nitrogén-oxidot bocsát ki, a vásárlónak külön többletilletéket kellett volna fizetni.

Kép: Wikipedia

Az például egy Porsche esetében 850 eurót tett volna ki. Az autógyártók kívánságára azonban ehelyett támogatják elektromos kocsik vásárlását, a teljesen villanyhajtásúakat 4000, a hibrideket 3000 euróval. Eredetileg öt és háromezer lett volna a támogatás, de a gyártók, amelyek jelenleg többségükben hibrideket visznek piacra, itt is elérték a módosítást.

Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

Az akció nem érte el célját, nem emelkedett érdemben a villanyautók aránya, ezzel nem sikerült csökkenteni a légszennyezést, mutat rá a Számvevőszék. Az elgondolások szerint idén júliusig 300 ezer támogatásigénylőre számítottak, de csak 70 ezren jelentkeztek, miközben az akció jövő nyáron véget ér.

Az e célra szánt összegek még 2023-ig elegendők lennének. Ezért az ellenőrök azt javasolják: fordítsák a megmaradó pénzt az országos villanyautó-töltő hálózat gyorsabb kiépítésére.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo