Már megint a Volkswagennel van baj

2018. május 28. hétfő - 15:14 / piacesprofit.hu
  •    

A Volkswagen konszern leállította több modelljének gyártását és kiszállítását, amelyekben a kétliteres, automata sebességváltóval szerelt TDI dizelmotor dolgozik. A hivatalos közlés szerint szoftverproblémát kell elhárítani.

Az említett dízelmotor a konszern egyik legkeresettebb erőforrása, azt építik többek között a Passat limuzinokba és kombikba, valamint az Arteonba. A VW annyit közölt, hogy a kocsik rendszere hibát jelezhet a kipufogórendszernél. Jóllehet nincs ilyen hiba, felhívják az autók tulajdonosait, vigyék szakműhelybe a kocsit, hogy felderíthessék a hiba okát.

wikipedia

wikipedia

A VW az említett típusoknál csak a negyedik negyedévre készül el a szoftver megfelelő frissítésével, addig e motorok gyártását, ilyen kocsik kiszállítását felfüggesztették. A konszern minden vásárló, illetve megrendelő számára felajánlotta az autók összkerék-meghajtásos változatát, a 2.050 eurós többletköltséget a gyártó vállalja. A kereskedők várhatóan azoknak, akik dízelautóról benzin-meghajtásúra akarnak átállni, hasonló összegű engedményt kínálnak majd.

A Volkswagen egyébként további átmeneti késésekkel, a termelés csökkenésével számol, amikor augusztustól átállítják a termelést az új fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák, a WLTP előírásaira. A szeptembertől minden új kocsira kötelező norma reálisabb képet ad majd fogyasztásról és környezet-szennyezésről.

(Forrás: N-tv, Der Spiegel)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor