Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni

A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az, hogy a képek milyen erősen hatnak az emberek agyára, nem újdonság – elég csak az egy kép többet mond ezer szónál szólásra gondolni. Ha még hozzáteszünk néhány marketinges tényt, senkinek nem lehet kétsége a képek ereje felől. Tény, hogy a  képeket 94 százalékkal többen nézik meg, mint a szöveges tartalmakat, és a látogatók 100 százalékkal több időt töltenek azokon az oldalakon, ahol vizuális tartalom is található.

Kép: Weleda

Tény az is, hogy az emberi agy a vizuális információt hatvanezerszer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveges tartalmat. Ez egy olyan világban, ahol csak pár másodpercünk van felkelteni mások figyelmét, ez nem elhanyagolandó szempont.

Tippek a tudatalattira ható árazáshoz
A tudatalatti működésének ismerete az értékesítés számos területén hatalmas segítség. Tudta például, hogy az ember agyában a fájdalommal megegyező hatásokat vált ki a fizetés metódusa. Ez elég rossz hír a kereskedők számára. Vannak azonban módszerek, amellyel az agy számára kellemesebbé tehetjük az árak befogadását, így pedig növelhetjük az eladásokat.
Agyalapi hatás

A modern agykutatás eredményeinek hála, a kutatók mára pontosan tudják, hogy mikor mi zajlik le a vásárlók agyában. Nem kell arra hagyatkozniuk, hogy kérdőívekkel próbálják meg a vevőkből kiszedni, mi jár a fejükben. A neuromarketing tudományága az agykutatás módszereivel – fMRI, EEG gépekkel, mimikaelemzéssel – azt vizsgálja, hogy mi játszódik le az agyban még azelőtt, hogy az elérné a tudatos szintet.

Hogy ez miért fontos a kereskedők, vállalkozók számára? Mert a kutatók szerint a gondolatok és érzések legalább 95 százaléka tudatalattiból származik. A kereskedők mégis alapvetően a maradék 5 százalékra összpontosítanak. Statisztikákat mutogatnak, és termékelőnyökről és költségekről beszélnek, pedig az érzelmekre és a tudatalatti igényekre is lehetne hatni. Roger Dooley, a terület egyik szakértője a képek tudatos használatához is ad néhány jó tippet.

Lássuk a legalapvetőbb és – mint most már a tudományos kutatások is igazolják – tényleg működő tippet: kisbabával és szép nővel mindent el lehet adni! Dooley kutatásai igazolják, hogy azok a hirdetések, amelyekben feltűnik egy kisgyermek arca, valóban, minden további nélkül nagyobb figyelmet generálnak és önmagukban is pozitív érzelmeket váltanak ki a nézőből, vagyis adott esetben a reménybeli fogyasztónkból.

Az orrunknál fogva vezetnek minket?
Tudta, hogy az információk 3,5 százalékát szerezzük be szaglás útján? És hogy az érzelmek 75 százaléka illatokra vezethető vissza? Hasson illatokkal!
A képek pszichológiai hatása sokkal erősebb, mint azt egyáltalán el tudjuk képzelni. Még akkor is hatással vannak ránk, ha tartalmilag teljesen irrelevánsak. Egy kísérletben a résztvevőknek két hitelajánlat közül kellett választani. Az egyikben jobb ajánlatot kaptak, a másik, egyébként magasabb THM-et kínáló ajánlat mellé viszont egy – tartalmilag teljesen irreleváns – szép nő képét szerkesztették. Mit gondolnak, melyiket választották többen? Nos igen, a nő nyert. Pénzügyi racionalitás vs. képek ereje, 1:0.

Az arcképek használata a szakértők szerint mindig előnyös, odavonja a figyelmet az adott dologra, és személyesebbé teszi a kommunikációt. Nem elég azonban, ha vonzó vagy az azonosulást segítő (épp olyan mint én), esetleg erős érzelmeket kiváltó (kisgyermek, elesett ember) képet választunk. Ha a cél nemcsak az, hogy a képben gyönyörködjenek a nézők, hanem az üzenetünk elolvasására is rá akarjuk venni őket, használjuk a tekintet irányát!

A kísérletek ugyanis azt is egyértelműen bizonyították, hogy önkéntelenül arra figyelünk, amerre a képen látható ember. Ha tehát egy szép arc néz velünk szembe, nagyon elégedetten visszanézünk rá. Ha viszont a képen lévő személy tekintete valamerre mutat, a néző is követni fogja. Így terelhetjük a figyelmet a reklámunk üzenete, a közölni kívánt fontos információ felé.

A képeket nemcsak a marketingüzenetekben, de a személyes marketingünkben is használhatjuk! Egy értékesítőnek, akinek ismeretlen emberekkel kell kapcsolatba lépnie, például sokat segíthet, ha tudja, akinek látjuk az arcát, azt közelebb érezzük magunkhoz. Vagyis elég lehet egy portrét elhelyezni az ügyfélszerző, időpontkérő e-mailekbe, az eredmények szerint nyitottabbak lesznek ránk az ügyfelek.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo