Magyarok a Facebook-on

2018. augusztus 21. kedd - 08:09 / piacesprofit.hu
  •    

Időről időre érdemes megnézni, mit jelent a magyar piac a Facebook platformjain keresztül. Lévai Richárd, Facebook-marketingszakértő, a Piac & Profit Online Akadémia oktatójának segítségével most egy gyors pillantást vetünk a legnagyobb közösségi oldalon aktív magyarokra.

Ha megnézzük a Facebook felhasználói összetételének változását, könnyen tudunk öregedő platformról beszélni. Hiszen elsőre látszik, hogy a 18 alattiak az elmúlt 5 évben elkoptak, míg az 55+ korosztály masszívan erősödik – írja Lévai Richárd a Közösségi kalandozások című blogjának bejegyzésében.

Ugyanakkor érdemes ezt a kérdést kicsit mélyebben vizsgálni. Ha ugyanis összevetjük a KSH adatait a legnagyobb közösségi platform számaival, most is látjuk, hogy a hazai 18–24 és a 25–34 közötti korosztály nagyobb számban van jelen a Facebookon, mint ahányan az országban laknak. Ráadásul az eltérés nemhogy csökkent volna, inkább növekedett az elmúlt években.

fb_korfa

Persze ebből önmagában nem tudunk pontos következtetést levonni, de más kutatások is azt mutatják, hogy a fiatalok legnagyobb része ott van a Facebookon, de sokuk más korcsoportba pozicionálja magát.

fb-felhasznalok-ksh-2018-08

Eltérő generációk, eltérő eszközök

A Facebook (mint cég) bevételeinek nagy része a mobil hirdetésekből származik. Ez nyilván az Instagramnak és a Messengernek is nagyban köszönhető, de a Facebook platformnak sem kell szomorkodnia valószínűleg. Legalábbis a felhasználói adatok is ezt mutatják.

Viszont jó figyelembe venni, hogy a mobilhasználat generációnként nagyon eltérő.

Ezt mutatja, ha azt vizsgáljuk, melyik korosztályból mennyi embert érhetünk el mobil vagy asztali környezetben. Jól látszik, a fiatalokból többet tudunk mobilon elérni, az idősebbeket pedig asztali környezetben lehet nagyobb számban utolérni. A határ 45 környékén van. Ez az a korcsoport, amelyik mobilon és asztali környezetben is ugyanolyan számban fordul elő.

fb-asztali-vs-mobil-2018-08

Érdemes azonban megnézni azt is, melyik korcsoportnak melyik a fontosabb eszköz. Nyilván nem lesz meglepő, hogy a fiataloknak a mobil az elsődleges eszköz, ha Facebookozásról van szó, idősebbeknek pedig az asztali.

Azonban érdekes, hogy itt sokkal jobban kitolódik a határ. A 62 éves korcsoport az, amelynek tagjainál kiegyenlítődik az elsődleges eszközt használók száma, és ugyanannyian nyúlnak többször a mobiljukhoz, mint ahányan egy laptophoz vagy asztali géphez.

Lévai Richárd: Facebook Marketing Restart
Így használd hatékonyan a Facebook platformokat 2018-ban a megváltozott körülmények között is. Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? A Piac & Profit Online Akadémiájának kurzusán segítünk neked, hogy legyen egy átfogó képed a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket használni érdemes. Messenger, Instagram, Facebook sztori és élő közvetítésekig mindent átölel az oktatóanyag, amihez nem csak stratégiai, de gyakorlati tippeket is kapsz.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor