Magyar termelők érvényesülhetnek a nemzetközi piacokon

Az idei év második felében megkezdődik a magyar prémium kategóriás élelmiszereket ernyőmárkaként összefogó Áldomás termékek exportja. Elsőként összesen 30 termék kapta meg a márkanév használati jogát. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével, széleskörű szakmai összefogás eredményeként megvalósuló, hiánypótló kezdeményezés célja, hogy megismertesse a kiváló minőségű magyar élelmiszereket a nemzetközi fogyasztókkal, egyúttal utat nyisson a többi hazai élelmiszermárka számára is a külpiacokon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Miniszterelnökség, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Földművelésügyi Minisztérium összefogásával, a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai irányításával létrejött Áldomás közösségi élelmiszer márka életre hívásának kiemelt célja, hogy egységes arculatot és nemzetközi értékesítési csatornát biztosítson a különböző hazai termelők prémium kategóriás élelmiszereinek.

Fejlett piacokat céloz az Áldomás

A fejlett piacokon egyre tudatosabbak a vásárlók, és dinamikusan nő az igény az organikus, egészséges, értékes és magas tápanyagtartalmú prémium kategóriás élelmiszerekre. Magyarországon számos termelő állít elő nemzetközi összehasonlításban is versenyképes élelmiszereket, azonban integrált értékesítési és marketing eszközök híján, korlátozottan képesek elérni az exportpiacokat.

Erre a kihívásra nyújt teljes körű megoldást az Áldomás márka, ami professzionális arculattal és kapcsolt marketingtámogatással, valamint irányított értékesítési csatornákon keresztül teszi elérhetővé a hazai, minősített termelők prémium kategóriás élelmiszereit a nemzetközi igényes fogyasztók számára.

Elsőként összesen 17 termelő 30 terméke kapta meg a márkanév és hozzákapcsolódó védjegy használati jogát, melynek feltétele a szigorú követelményrendszer teljesítése. Az Áldomás termékek külföldi értékesítése az idei év második felében megkezdődik. Az előzetes felmérések, tesztelések eredményei alapján az Egyesült Királyságban, Skandináviában és Japánban kerül a termékcsalád a boltok polcaira.

Az országimázs is erősödik

Az Áldomás márka egy kiváló eszköz arra, hogy felépítse a minőségi, prémium kategóriás magyar élelmiszerek imázsát a fókuszpiacokon, egyúttal utat nyisson további hazai élelmiszer márkáknak is a sikeres exportpiaci megjelenéshez, ezáltal fokozva a hazai agrár-és élelmiszerexportot. Ezeken túlmenően jelentős mértékben hozzá tud majd járulni hazánk országimázsának további erősítéséhez, a magyar gasztrokultúra nemzetközi hírnevének fokozásához.

„A francia bor, a holland sajt, a dán húskészítmények hosszú évtizedek alatt váltak fogalommá a nemzetközi fogyasztók körében. A magyar élelmiszereknek azonban nincsen hasonlóan kiforrott, erős pozitív imázsa jelenleg a külpiacokon. Nemzetközileg nemcsak az árral, de a tömegtermékekkel is versenyeznie kell a hazai termelőknek, éppen ezért a Magyar Kormány 2015-ben elfogadott élelmiszeripari fejlesztési stratégiájával összhangban, a kitörési pontot a magas hozzáadott értékű, prémium kategóriás élelmiszerekben látjuk. Az Áldomás egy olyan kezdeményezés, ami a szigorú minőségbiztosításnak és a professzionális arculatnak köszönhetően alkalmas arra, hogy ismertté tegye a kiváló minőségű magyar élelmiszereket külföldön” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo