Legyen bestseller a marketingje!

2013. december 14. szombat - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Hadd tegyünk fel egy indiszkrét kérdést: hány olyan könyv porosodik a polcán, amit nem olvasott végig (netán bele sem kezdett)? Sok? Vajon miért? Felejtse el azt a kifogást, hogy túl hosszúak voltak, mert nem erről van szó. Valami hiányzott belőlük. Nem tudták fenntartani az érdeklődését. Az online kommunikáció sem működik másképpen...

Hiába részletes és jól szerkesztett az oldala, ha nem informatív. Hiába informatív, ha nem szórakoztató. Mindkettőre szükség van az igazán bombasikeres online kommunikációhoz. Ehhez pedig olyan eszközök kellenek, amilyeneket a bestseller írók használnak.

Persze nem könnyű megfelelő mennyiségű érdekes és releváns tartalmat előállítani. Itt olvashat néhány tippet, ami segít!

Ön is azokat a könyveket szerette, amik megragadták a képzeletét? Pont ezt kell elérni az ügyfeleknél is, és ez nem egyszerű feladat. Mikroszkópos vizsgálatnak kell alávetni a szövegeit, és kegyetlenül kielemezni, mely szavak, mondatok azok, amik a legtöbb sikert hozzák. Hogyan lehet az Ön online kommunikációja bestseller? Adunk néhány tippet.

1. Az online kommunikáció mindig a lehető legszélesebb közönséghez szóljon.

Itt is érvényes az ősi szabály: a jó szöveg az, amit a nagymama is megért. Fogalmazzon egyszerűen és világosan: ez azt sugározza, hogy a kisujjában van a szakmája. Viszont tartsa szem előtt az alapigazságot:

2. Egy szó mást jelent Önnek és olvasóinak

Gondolja magát az olvasói helyébe! Lehet, hogy ami az Ön számára egyértelmű, arra ők álmukban sem gondolnak. Képzeljen maga elé egy ismerőst, és kezdje el bemutatni neki a termékeit! Amilyen szavakat ekkor használ, azokat írja bele online kommunikációjába is.

3. Legyen kreatív!

Ez persze nehéz parancsra, de  Ön dolga, hogy párhuzamokkal, metaforákkal, történetekkel kézen fogja az olvasót, és bevezesse a cége világába. Gondolkodjon el, mihez hasonlítaná a termékét! Akárcsak a való életben, online kommunikáció során se ragaszkodjon puszta igékhez! Díszítse fel őket jelzőkkel, használjon meglepő szókapcsolatokat, színezze ki olvasói képzeletét élénk színekkel! Minél vibrálóbb képet fest, annál vonzóbb az ajánlat.

Kép:PP archív

Nézzünk egy példát!

Például, ha üzleti tanácsadó, ne ezt írja online kommunikációjába: „A szakszerűtlen pénzügyi tanácsadás gazdasági problémákhoz vezethet.” Inkább ezt: „Ne hagyja, hogy amatőrök kiszipolyozzák és megszerezzék nehezen szerzett pénzét!”

Vagy, ha ezt túl közönségesnek érzi, finomítson rajta: „Hadd segítsek megtartani cége egyensúlyát”, vagy „Engedje, hogy az Ön szemével lássam pénzügyi helyzetét, és segítsek biztos kézzel kormányozni!”

Nem is tudom eldönteni, melyik hangzik a legjobban!

Nem bízik magában? Ne feledje: az online kommunikáció finomhangolásának legjobb módja a tesztelés. Írjon több verziót, és küldje el ismerőseinek! Azt használja, amelyikre több pozitív reakciót kap. Nem érdemes azonban mindkét változatot mindenkinek elküldeni: ez összezavarja az olvasót. Egyiket küldje ide, másikat oda. Akkor is érezni fogja, melyiket használja, ha mindkettőre pozitívan reagálnak.

Mint azt korábban megállapítottuk, a méret igenis számít, de nem elegendő. Használni is tudni kell. Csak akkor sikeres az online kommunikációja, ha hosszan és jól ír.

Langmár Zsuzsanna
szovegirasblog.hu

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor