Küldjön hírleveleket CRM-mel

A legtöbb vállalkozás már küld hírlevelet azoknak, akikkel kapcsolatba került. De nem mindegy, hogy azt mennyire tudjuk személyre szabni. Ebben segíthet a CRM.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hírlevél lehetővé teszi, hogy egyszerre értesítse ügyfeleit a változásokról, eseményekről, és ezt barátságos, nem tolakodó formában tegye. A címzettek úgy érezhetik, hogy valamivel gazdagodtak az email elolvasása után. A hírlevelek tökéletesen alkalmasak arra, hogy érdeklődőit hasznos tippekkel, tanácsokkal, információkkal lássa el. Jól felépített hírlevél stratégiával könnyen fenntarthatja érdeklődői figyelmét.

Kép:MiniCRM

Csak semmi SPAM

Ahhoz, hogy hírleveleket küldhessen, a címzettek előzetes és egyértelmű  beleegyezése szükséges. Minden tömegesen és kéretlenül kiküldött email spamnek minősül, csakúgy, mint a vásárolt listára küldött tömeges, reklámcélú levelek. A spammelés komoly büntetést von maga után. (Spam kisokos sorozatunkban minden fontos információt megtalál ezzel kapcsolatban!)

Készítsen testre szabott kampányokat

Hírlevelek küldésekor gyakori probléma az, hogy a címzettek nem olyan leveleket kapnak, ami őket ténylegesen érdekli vagy két, egymásnak ellentmondó tartalmat/ajánlatot kapnak. Ennek az az oka, hogy nincsenek megfelelő információk az érdeklődőkről, vagy az egyik értékesítő/marketinges nem tudja, hogy mit csinál a másik.

Egy vállalkozás életében alapvetően fontos, hogy az értékesítő és a marketinges csapat munkája össze legyen hangolva. Ahhoz, hogy össze lehessen fogni a csapatok munkáját és átlátható legyen, kinek mi a dolga, lényeges, hogy az adatokat egy rendszerben vezessék. Így a marketingesek minden információt látnak az ügyfelek korábbi vásárlásairól és azzal kapcsolatban, hogy az értékesítőknek mit sikerült megtudniuk egy adott érdeklődőről.

Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?
Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.
Ezek alapján testreszabott kampánnyal tudják megcélozni őket, és a hírlevél feliratkozók érdeklődési területének megfelelő akciókat, termékismertetőket tudnak küldeni. Például, ha egy cég túrákat szervez és valaki adatlapján az szerepel, hogy korábban érdeklődött a kerékpáros túrák iránt, akkor számára nem érdemes hírleveleket küldeni a vadvízi evezős túrákról.

Ez természetesen fordítva is igaz, mivel így az értékesítők is pontosan látják, hogy a marketinges kollégák éppen milyen hírlevelekkel célozzák meg a feliratkozókat.

Küldjön hírleveleket célzottan

Szűrőkkel néhány kattintással összeállíthat tetszőleges célcsoportokat a CRM rendszerben megtalálható információk alapján. Így csak az adott kritériumnak megfelelő érdeklődők kapják meg az időzített hírlevelet. Ha tesztelni szeretné, hogy egy email két, részben eltérő változata (pl. eltérő tárgy) közül melyik teljesít jobban, indítson A/B tesztet. A rendszer automatikusan kiválasztja a jobban teljesítő változatot.

Nyerjen ki információkat a részletes statisztikákból

A hírlevelekkel kapcsolatban a CRM rendszerek egyik legfontosabb funkciója az, hogy részletes statisztikákat mutatnak a kiküldésekről. Összesítve, és kiküldésenkénti bontásban is. Látszik, hogy a címzettek milyen eszközökön és milyen operációs rendszert használva nyitják meg a kiküldött emaileket. Megnézheti, hogy a címzettek hány százaléka nyitott meg egy adott emailt, és hány százaléka kattintott az abban szereplő link(ek)re.

Az A/B tesztek eredményei is megjelennek elkülönítve, így pontos információt kap arról, hogyan érdemes érdeklődőivel kommunikálni.

Töltsön kevesebb időt az ismétlődő hírlevelekkel

Egy CRM rendszer akkor is segítséget nyújt, ha sokszor kell hasonló felépítésű hírleveleket kiküldenie. Hozzon létre sablonokat a rendszerben, amelyekről később elég csak egy másolatot készítenie, és rögtön szerkesztheti az adott tartalomnak megfelelően. Változók beillesztésével pedig névre szóló emaileket küldhet érdekődőinek. Ezzel nem csak magának takarít meg időt, de érdeklődője is értékelni fogja a személyes megszólítást.

Leskó Norbert vezérigazgató MiniCRM Zrt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo