Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak

2016. június 06. hétfő - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

A kisvállalkozások dinamikus és interaktív közösségi média jelenléttel túlléphetnek korábbi korlátaikon, emellett nem utolsó szempont, hogy mindezt ésszerű időbefektetéssel, vállalható költséggel is elérhetik. Már heti néhány órás munkával komoly tábort építhetünk a leendő vásárlónkból, és az érdeklődés folyamatos fenntartásával ez kör dinamikusan növekszik, napról napra.

A minőségi veri mennyiséget

Nem kell, hogy az összes időnket a közösségi média csatornák kezelésével töltsük. Nem a gyakoriság az üdvözítő a közösségi oldalakon, hanem a rendszeres megjelenés és a minőségi, a látogatókat érdeklő tartalom. Fontos ökölszabály: a minőség mindig veri a mennyiséget. És ez a közösségi média megjelenésre is érvényes ám.

A kisboltokat a vásárlók jelentős része a megbízhatóság és a helyi értékek támogatása miatt választja. Legyünk teljes mértékben átláthatóak, osszunk meg minden lehetséges információt a működésünkről! A vevők értékelni fogják. Csatlakozhatunk helyi ügyekhez is, ezekből kifejezetten jó posztok születhetnek.

sarki kisbolt

Kép:Wikipedia

Használjuk a személyességet!

A közösségi média legnagyobb ereje a szakértők szerint az, hogy közelebb tudja hozni egymáshoz a céget és a vásárlókat. A közösségi oldalak marketingje azoknak a cégeknek igazán hatékony, amelyek képesek valói érzelmeket, közösséget teremteni maguk körül. Ehhez pedig személyes hangvételre van szükség, jól jönnek a sztorik és ha megengedjük, hogy a fogyasztók belelássanak a vállalkozás működésébe. A szakemberek szerint legyünk nyugodtan nyitottak, amennyire lehet, engedjük be a színfalak mögé is az ügyfeleket, hiszen egy kis családi vállalkozás működése mindenképpen érdekes, és a közösségi média megengedi a lazaságot, a közösség pedig szereti, ha például egy cukrászda pultján is „túllát”.

nagyvállalatok komoly marketing stratégiákat építenek, hogyan tehetik személyesebbé a kommunikációjukat – egy helyi vállalkozásnak tulajdonképpen elég csak magát adnia. Micsoda versenyelőny!

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor… Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.

Ugyanakkor fontos, hogy a személyesség megmaradjon akkor is, amikor tényleges kommunikációra kerül sor. A vevők a közösségi médián keresztül megkereshetnek minket – válaszoljunk átgondoltan, személyre szabottan és odafigyeléssel! Megtérül a befektetett erő.

Ne ijedjünk meg, ha fizetni kell!

A közösségi média felületek hirdetési árai nem igazán rémisztőek a kisvállalkozások számára sem. Ráadásul a különleges és pontos célzási lehetőségek révén, ha odafigyelünk és megtanuljuk a célzás lehetőségeit, helyi vállalkozásként minimális, akár néhány ezer forintos anyagi ráfordítással is elérhetjük a potenciális vásárlóinkat.

Ne féljünk ismételni!

A kisebb vállalkozások sokszor megrettennek arról, hogy profi szövegírók hada nélkül hogyan fognak újból és újból érdekes tartalmat posztolni. De nem kell minden héten újra feltalálnunk a spanyolviaszt. Persze kell egy stratégia, hogy hogyan építjük fel a tartalmat, és muszáj némi energiát fekteti abba, hogy megtanuljuk, milyen posztok működnek jól, de ha ez megvan, ha valami bejött, használhatjuk újra is. A közösségi médiafelületek egyik jó tulajdonsága, hogy a sikeres posztok ismétlésével nem hogy veszítenénk, hanem fokozhatjuk a korábbi eredményt. Valami nagyon népszerű volt egy éve? Új megosztással örüljünk a korábbi sikernek, hiszen az óta bizonyára bővült a kedvelőink száma.

Osztrozics – Timár

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek