Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kisvállalkozások dinamikus és interaktív közösségi média jelenléttel túlléphetnek korábbi korlátaikon, emellett nem utolsó szempont, hogy mindezt ésszerű időbefektetéssel, vállalható költséggel is elérhetik. Már heti néhány órás munkával komoly tábort építhetünk a leendő vásárlónkból, és az érdeklődés folyamatos fenntartásával ez kör dinamikusan növekszik, napról napra.

A minőségi veri mennyiséget

Nem kell, hogy az összes időnket a közösségi média csatornák kezelésével töltsük. Nem a gyakoriság az üdvözítő a közösségi oldalakon, hanem a rendszeres megjelenés és a minőségi, a látogatókat érdeklő tartalom. Fontos ökölszabály: a minőség mindig veri a mennyiséget. És ez a közösségi média megjelenésre is érvényes ám.

A kisboltokat a vásárlók jelentős része a megbízhatóság és a helyi értékek támogatása miatt választja. Legyünk teljes mértékben átláthatóak, osszunk meg minden lehetséges információt a működésünkről! A vevők értékelni fogják. Csatlakozhatunk helyi ügyekhez is, ezekből kifejezetten jó posztok születhetnek.

Kép:Wikipedia

Használjuk a személyességet!

A közösségi média legnagyobb ereje a szakértők szerint az, hogy közelebb tudja hozni egymáshoz a céget és a vásárlókat. A közösségi oldalak marketingje azoknak a cégeknek igazán hatékony, amelyek képesek valói érzelmeket, közösséget teremteni maguk körül. Ehhez pedig személyes hangvételre van szükség, jól jönnek a sztorik és ha megengedjük, hogy a fogyasztók belelássanak a vállalkozás működésébe. A szakemberek szerint legyünk nyugodtan nyitottak, amennyire lehet, engedjük be a színfalak mögé is az ügyfeleket, hiszen egy kis családi vállalkozás működése mindenképpen érdekes, és a közösségi média megengedi a lazaságot, a közösség pedig szereti, ha például egy cukrászda pultján is „túllát”.

nagyvállalatok komoly marketing stratégiákat építenek, hogyan tehetik személyesebbé a kommunikációjukat – egy helyi vállalkozásnak tulajdonképpen elég csak magát adnia. Micsoda versenyelőny!

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor... Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
Ugyanakkor fontos, hogy a személyesség megmaradjon akkor is, amikor tényleges kommunikációra kerül sor. A vevők a közösségi médián keresztül megkereshetnek minket - válaszoljunk átgondoltan, személyre szabottan és odafigyeléssel! Megtérül a befektetett erő.

Ne ijedjünk meg, ha fizetni kell!

A közösségi média felületek hirdetési árai nem igazán rémisztőek a kisvállalkozások számára sem. Ráadásul a különleges és pontos célzási lehetőségek révén, ha odafigyelünk és megtanuljuk a célzás lehetőségeit, helyi vállalkozásként minimális, akár néhány ezer forintos anyagi ráfordítással is elérhetjük a potenciális vásárlóinkat.

Ne féljünk ismételni!

A kisebb vállalkozások sokszor megrettennek arról, hogy profi szövegírók hada nélkül hogyan fognak újból és újból érdekes tartalmat posztolni. De nem kell minden héten újra feltalálnunk a spanyolviaszt. Persze kell egy stratégia, hogy hogyan építjük fel a tartalmat, és muszáj némi energiát fekteti abba, hogy megtanuljuk, milyen posztok működnek jól, de ha ez megvan, ha valami bejött, használhatjuk újra is. A közösségi médiafelületek egyik jó tulajdonsága, hogy a sikeres posztok ismétlésével nem hogy veszítenénk, hanem fokozhatjuk a korábbi eredményt. Valami nagyon népszerű volt egy éve? Új megosztással örüljünk a korábbi sikernek, hiszen az óta bizonyára bővült a kedvelőink száma.

Osztrozics - Timár

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo