Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia

A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közelebb kerülnének az ügyfeleikhez - Kép: Pixabay

A menedzserek tisztában vannak az új technológiák jelentőségével, de többségük még nem használja ki teljesen a lehetőségeit. A legjobbak kollaborációs eszközöket, prediktív és más fejlett analitikákat alkalmaznak, és már odafigyelnek a közösségi hálózatokra is. Keresik, de egyelőre nem találják a kapcsolatot a marketinges kollégákkal, viszont egyre jobban magukénak érzik az e-kereskedelem és az ügyfélélmény-menedzsment feladatait.

Három fejlődési szakaszt is lehet azonosítani azon az úton, amelyen a vállalatok eljuthatnak az ügyfelek elvárásaihoz tökéletesen igazodó ellátási rendszerek kiépítéséhez. Az elsőben a folyamatok átláthatósága, pontos követhetősége a cél, megfelelő üzleti intelligencia bevetésével; a másodikban a partnerek mélyebb bevonására törekednek a cégek, kollaborációs eszközök, online hálózati technológiák használatával; a harmadikban az ügyfelekkel, fogyasztókkal kollaborálnak aktívan, hogy visszajelzéseik a termék- és szolgáltatásportfolióban is megmutatkozzanak. Ezen a szinten tehát a logisztikai folyamatok már a termék részévé válva növelik annak értékét – derül ki az IBM által közzétett globális kutatásból, melyben a logisztikai és ellátási lánc folyamatokért felelős felső vezetőket kérdezte, hogyan alakítja át munkájukat a technológia, és miként látják saját változó szerepüket a szervezeten belül.

A legjobbak kollaborálnak

A kutatásból egyértelműen kiderül, hogy a bevételben, piaci növekedésben az iparági átlag felett teljesítő vállalatok a fejlődésben előbbre tartanak társaiknál. 42 százalékuk már most is használ kollaborációs eszközöket, míg a rosszabbul teljesítő cégek közül csak minden ötödik fektet hasonló technológiákba. Az iparági elsők 43 százaléka már rutinszerűen használja a harmadik szakaszra jellemző megoldásokat is.

Üzlet és intelligencia – az adatfeldolgozás jövője
A vállalkozásoknak átfogó információkra van szükségük számos területen, ezért alakultak ki a vállalatirányítási rendszerek is. Az adatok bonyolultsága azonban további fejlődéshez vezetett – a következő lépcső az üzleti intelligencia (BI) rendszereké. Szakértőnk segít, mik is ezek.
A menedzserek többsége tisztában van vele, milyen sok a tennivaló az ellátási folyamatok fejlesztésében, s hogy ezekhez érdemes lenne új technológiákat adaptálni. Úgy becsülik, az okos eszközök és gépek által generált információ az elmúlt 3 évben megduplázódott, de cégük még mindig nem képes arra, hogy a fogyasztói igényeket mindezekből pontosan megjósolva gyorsan reagáljon a jelzésekre. Az összes megkérdezettnek csupán 16 százaléka mondta, hogy vállalata prediktív analitikát használ az ellátási folyamatok tökéletesítésére, háromnegyedük szerint azonban a következő 2-5 évben ez megkerülhetetlen lesz. (Öt év múlva a vállalatunkra sem ismerünk rá.)

Adatok a közösségi hálóból

A nagy kérdés tehát, hogy mennyire képes a szakma lépést tartani a digitális világ fejlődésével, amely nemcsak felkínálja, de ki is követeli a korszerű technológiai megoldások beemelését az ellátási rendszerekbe. A megkérdeztettek elismerik, hogy a korábbinál jóval nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a közösségi hálózatokra, ha pontosabbá szeretnék tenni a vevői igényekre vonatkozó előrejelzéseiket. 56 százalékuk állítja, hogy 2-5 éven belül a mainál lényegesen nagyobb hangsúlyt fog fektetni a közösségi platformokból kinyert adatok hasznosítására, 16 százalékuk már ma is használ ilyen megoldásokat. (A cégeknél már most is rengeteg adat van, csak nem használják.)

A marketing a hiányzó láncszem

Az ellátási rendszer csak akkor szolgálhatja jól az üzleti célokat, ha integráns része a vállalatnak. A felmérésből kiderül, hogy a logisztikai és ellátási lánc szakemberek többé nem az áruk mozgatásáért felelős menedzserként tekintenek magukra, hanem olyan vezetőként, akinek a cég üzleti stratégiájának megvalósításában is részt kellene vállalnia. Úgy tűnik azonban, hogy éppen azzal a szervezeti egységgel nincs meg a szoros együttműködés, amely a vállat ügyfeleivel a legfontosabb kapcsolatokat ápolja. A marketing és az ellátási lánc a cégek többségénél két malomban őröl: míg előbbi a fogyasztói igények felmérésével és kielégítésével igyekszik bevételt növelni, utóbbi a termelési és szállítási költségek ellenőrzésével, leszorításával van elfoglalva, és saját tevékenységeikről nem egyeztetnek egymással. A válaszadók 45 százaléka például azt állította, hogy cégüknél az eladás-tervezés a marketingtől teljesen függetlenül zajlik.

E-kereskedelem és ügyfélélmény: új szerepek

Az e-kereskedelem az egyik terület, ahol a vállalati egységek és funkciók közötti átjárás a leggyakrabban létrejön. Az ellátási lánc menedzserek többsége magáénak is érzi az online eladás fejlesztésének feladatát, és úgy gondolja, hogy ez a jövőben egyre inkább a munkaköre részévé válik – a fogyasztói és ügyfélélmény tökéletesítésével illetve az üzletfejlesztéssel együtt. Az iparági átlag felett teljesítő cégek 24 százalékában az e-kereskedelem már most is kiemelt figyelmet kap az ellátási lánc vezetőtől, a vezető vállalatok 32 százalékában pedig az ügyfélélmény elmélyítésében remélhet segítséget a szakemberektől a többi divízió. (Óriási tévedések vannak az ügyfelek elvárásaival kapcsolatban.)

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. Az iparágvezetők 43 százaléka úgy gondolja, tökéletesen tisztában van ügyfeleinek elvárásaival és kellő tudással rendelkezik róluk. Ők csaknem a felével költenek többet igényeik feltérképezésére, mint a lemaradók.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo