Kiszervezési tippek gyakorló cégvezetőktől

2013. december 23. hétfő - 18:10 / piacesprofit.hu
  •    

Megkérdeztük a Piac&Profit Üzleti Klub tagjait, milyen tapasztalataik vannak a kiszervezéssel kapcsolatban, kisvállalkozások vezetőiként.

Kép:Pixabay

Alább a Piac&Profit Klub tagjainak véleményét olvashatják.

Ha érdekli a kkv-k üzleti kapcsolatainak építésére létrehozott, rendszeres találkozókat tartó Piac&Profit Klub, itt minden információt megtalál!

 

Nagy Ildikó
ügyvezető partner, Ratio & Practice Kft.

Több mint közvetlen előny
A kiszervezést a költséggazdálkodás javítására és a szükséges belső erőforrások kiváltására alkalmazhatjuk. A szolgáltató objektív szemléletével és a más – akár fejlettebb – szervezeteknél alkalmazott módszerek bevonásával olyan közvetett hozadékra is szert tehetünk, amely a kapcsolódó folyamatok korszerűsítéséből származik. A közreműködő szakember azonnal érzékeli a szolgáltatáshoz illeszkedő folyamatokban meglevő kockázatokat, felméri a megszüntetésükre máshol már kipróbált módszerek alkalmazhatóságát. Ha a megbízó nyitott és egyetért a változtatásokkal, az általa vállalható költségszint mellett az újdonságokat az adott szervezetnél is bevezethetik. A közvetlen haszna a folyamatokkal érintett területek megtakarításaiban vagy bevételeiben jelentkezik, de a működés eredménye összességében is javulhat. A döntési folyamatban nagy hangsúlyt kap a szolgáltató tudásába vetett bizalom, ezért minden esetben figyelembe kell venni a közreműködő szakemberek gyakorlati tudását és tapasztalatait. Kizárólag e tényezők segítségével nyerhető ki többlethaszon a kiszervezésből.

Kiszervezési kisokos jogi buktatók elkerüléséhez
Az outsourching egyfajta új paradigma a vállalkozások számára, amelynek célja a hatékonyság javítása és a költségek csökkentése. De mi a jogi háttér. és hogy néz ki egy ilyen szerződés? Ügyvéd szakértőnk segít!


Dr. Bolvári Zoltán ügyvéd

Dessewffy és Dávid, valamint Társaik Ügyvédi Iroda

A jogász szemével
Jogi szempontból az outsourcing a gazdálkodószervezet által ellátott tevékenység kihelyezését jelenti egy piaci alapon kiválasztott szervezethez. A külső cég a tevékenységet szerződés alapján kisebb költséggel és hatékonyabb módon látja el úgy, hogy a szerződésben meghatározott követelmények és felelősség érvényesíthető. A ráfordítás valóságos költségigénye a számlázott szolgáltatás alapján mérhetővé és összehasonlíthatóvá válik. A szolgáltatást lefedő kereskedelmi szerződéstípus az SLA (Service Level Agreement), ami meghatározza a szolgáltatási szinteket és a teljesítési követelményeket, a nem megfelelő teljesítés jogkövetkezményeit. Kimondja a fogyasztóknak adott kedvezményeket a jövőbeni számlákon és az ügyfél felmondási jogát. Biztosíthat a szolgáltatót ösztönző incentívákat is. A siker kulcsa a szolgáltatási szintek, pontos felmondási esetek, a „performance bonus” és a vis major klauzula egyértelmű szerződéses rögzítése.


Langmár Zsuzsanna

www.szovegirasblog.hu

Kiszervezett kommunikáció
Az üzleti kommunikáció kapcsán ma már egyre több kkv veszi igénybe alvállalkozók munkáját, hiszen ezen a szélsebesen változó területen nehéz olyan saját alkalmazottat találni, aki naprakész. Egy kis cég nem bírja el, hogy sok embert alkalmazzon apró részfeladatokra. Cégen belül ki lesz az, aki ért a hírlevelek írásához, az értékesítési szövegek megírásához, a Facebook-kampányok menedzseléséhez, Adwords-hirdetések futtatásához, LinkedIn-kommunikációhoz, szórólapok megtervezéséhez? Superman? Mi üzleti kommunikációval foglalkozunk, és még mi sem találunk olyan kollégát, aki a kommunikáción belül minden területhez ért. Ezért feladatkiszervezési módszerünk, hogy minden projektet felhőben kezelünk. Más írja a kampányleveleket, és megint más a Facebook-posztok szövegét.


Dósa Zsolt

Babilon Informatika Rendszerház Kft.

IT-outsourcing vagy belső üzemeltetés?
A belső IT-üzemeltetés előnye, hogy a munkatárs része a csapatnak, és az alkalmazott munkaidejével a munkáltató rendelkezik, így minimális a reakcióidő. Hátránya, hogy anyagilag kevés cég engedheti meg magának, hogy a munkaerő-pótolhatóságra is gondoljon, és legalább két embert foglalkoztasson. Ezen a területen viszont sokféle tudásra van szükség, kicsi az esély arra, hogy egy kis létszámú csapatnak megvan minden szükséges kompetenciája. Ráadásul kevés kkv tudja megfizetni a jó informatikust – saját alkalmazottnál a bér- és járulékköltségek is hozzáadódnak –, és az oktatása is irreálisan drága. A kiszervezett IT-üzemeltetés költségcsökkentést jelent: a képzési és a járulékos költségek csökkennek, a szolgáltatási díj elszámolható, adóalap-csökkentő. Egy informatikára szakosodott cégben több szakmai tudás és humán erőforrás gyűlik össze, gyorsabbá, szakszerűbbé válik az üzemeltetés. A fix havidíjért megbízható, megfelelő szakmai háttérrel irányított szolgáltatásra számíthatunk. Folyamatos ellenőrzés és dokumentáció nélkül azonban kiszolgáltatottá válhatunk! Ügyeljünk a partner helyes megválasztására, fejlesszünk rendszeresen, dokumentáljunk! Ebben az esetben átlátható informatikai rendszert várhatunk el.

Feliratkozom a(z) Költségkímélés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek