Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sehol a világon nem terjednek el olyan gyorsan az elektromos autók, mint Kínában. Tavaly mintegy 800 ezer teljesen villanyhajtású vagy hibrid került forgalomba, ami 57 százalékos növekedést jelentett, idén egymilliót várnak.

Kép: Charged

A pekingi vezetés nem annyira környezetvédelmi szempontból szorgalmazza az áttérést, hanem gazdaságpolitikai okból: a cél az, hogy Kína legyen az egyik főszereplő az elektromobilitás területén a világon. Ezzel egyúttal csökkenne függősége az olajimporttól.

A német kormány nem örül a kínai nyomulásnak
A BMW több milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat új villanyautója számára egy kínai cégtől – az pedig üzemet épít Erfurt környékén a rendelés teljesítéséhez.
A legtöbb, Kínában működő gyártó már bejelentette elektroautó-termelése felfuttatását. A helyi piacvezető, a VW konszern, kínai partnereivel a következő hét évben 10 milliárd eurót fektet a villanyautók gyártásába, csak idén három új üzeme nyílik, és akkugyárakat is építenek.

A VW 2025-ig mintegy 40 típust gyárt majd alternatív meghajtással, 25-tel többet, mint eredetileg tervezték. 2020-ig évi kerek 400 ezer kocsi eladását tervezik, ez a szám 2025-ig 1,5 millióra nő.

Előtérben állnak kisebb, könnyű, mozgékony kocsik a városi közlekedésre, amelyeknél nem fontos szempont az akkumulátor kapacitása. A kormány egyébként elrendelte,hogy 2019-től a Kínában gyártott vagy behozott kocsik 10 százalékának vagy tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie. További terv, hogy az autógyárak teljes flottája átlagban nem fogyaszthat  majd többet, mint 5 liter üzemanyagot 100 kilométerre.

(Forrás: Handelsblatt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo