Kiknek ad pénzt az Uber?

Négyezer ötletből választotta ki az Uber azt a négyet, amelyet mentorálással és anyagilag is támogat. Valamennyi kezdeményezés a technikai fejlődést állítja egy-egy jó ügy szolgálatába.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyertesek között van egy szoftver, amely a memóriazavarokra nyújt megoldást, egy online bankolási felület, amelyet kifejezetten gyerekeknek fejlesztettek, egy bio-reaktor, amely az alacsony energiájú szerves hulladékot alakítja át magas minőségű proteinné és olajjá, valamint egy olyan applikáció, amely a vendéglátóipar személyzeti problémáira keres megoldást.

Egy új ötlet megvalósításához egyaránt szükség van szakmai és pénzügyi támogatásra. Nem elég innovatívnak lenni, fontos, hogy mások is potenciált és fantáziát lássanak az ötletben, és azt hatékonyan tudják segíteni. Az UberPITCH Európa 21 országában és 37 városában két héten keresztül adott lehetőséget startupok képviselőinek, hogy egy Uber-autóban utazva prezentálják üzleti ötletüket az adott régió legjobb tanácsadóinak, vállalatvezetőinek. A kezdeményezés során közel négyezer ötlet mutatkozott be. Végül 21 startup került a legjobbak közé (Magyarországról a vakok és gyengénlátók számára készült, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveget fejlesztő EVA), közülük pedig négy izgalmas kezdeményezés kitalálója kapott arra lehetőséget, hogy személyesen találkozzon Berlinben Travis Kalanickkel, az Uber alapítójával.

Kép: CEE

Valamennyi startup közös vonása, hogy a technikai fejlődést állítja egy-egy jó ügy szolgálatába. Az Uber úgy döntött, hogy nem rangsorolja a kezdeményezéseket, hanem  valamennyit azonos összeggel és mentorálással támogatja annak érdekében, hogy minél előbb elindíthassák üzleti ötletüket a siker útján. A következőkben a nyertes projekteket mutatjuk be röviden.

Egy szoftver, amely a feledékenységre keresi a megoldást – Memrica, Egyesült Királyság

A Memrica memóriaproblémákkal küzdőknek fejleszt szoftvereket. Olyan kép- és arcfelismerő rendszert használnak, amely virtuális kapcsolatot hoz létre az emberek és azon tárgyak között, amelyekre emlékezniük kell. Az appot demenciával élőkkel, gondozóikkal és klinikai szakértők  közreműködésével tervezték és fejlesztették. Alapítója Mary Matthews, aki elsők között támogatta a játéktechnológiák használatát az egészségügyben. A Memricát Mary a demenciával és más neurológiai esetekkel kapcsolatos személyes élményei hatására hozta létre.

Magyar vállalkozások tölthetik be az Uber helyét
Az Uber ugyan nemrégiben felfüggesztette magyarországi szolgáltatását, azonban a cég által képviselt megosztás alapú üzleti modell itthon is egyre inkább virágzik. Tőlünk nyugatra a nyaralásunk alatti kutyafelügyelettől kezdve, a saját bicikli- vagy autó-bérbeadáson át már számos problémára van közösségi megoldás. Hazánkban a paletta még nem ennyire színes, de néhány magyar startup már elég komoly sikereket ért el ezen a területen.
Zsebpénz: másképp – Otly, Hollandia

A zsebpénz fogalmát próbálja megújítani hiánypótló megoldásával az Otly, egy online bankolási felület, amely megtanítja a digitális kor gyermekeit az alapvető pénzügyi ismeretekre. Az Otly segítségével a gyerekek elsajátíthatják többek között a digitális pénz, a rendszeres jövedelem, a megtakarítás és a vagyonelosztás fogalmait, a család pedig egy mindennapi használatra alkalmas, átfogó és modern szolgáltatást kap.

A megoldás: rovarok! –  HiPromine,  Lengyelország

A HiPromine rovarokkal keresi a választ a 21. század globális kérdéseire. A rovarok ugyanis kifogyhatatlan forrásai a bioaktív vegyületeknek. A HiPromine az alacsony energiájú szerves hulladékot alakítja át egy bioreaktor segítségével magas minőségű proteinné és olajjá. A startup jövőbeni tervei között szerepelnek új anyagok felfedezését lehetővé tevő kutatások, amelyeket később a gyógyszer- és a szépségipar is széles körben tud használni.

Kéznél a pincér! – Brigad, Franciaország

A vendéglátás egyik leginkább konfliktusos és drága komponense a személyzet.  Európában egy átlagos étterem (amely nagyjából tíz embert foglalkoztat) évente 10 ezer eurót veszít különféle személyzeti  problémákból adódóan. A Brigad applikációja, amely összekapcsolja az éttermeket a munkát kereső személyzettel, akár 30 percen belül is tud munkaerőt biztosítani, mind rövid, mind pedig hosszú távra.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo