Ki jár nagyon rosszul az új sarccal?

A korábbi, a nagyobb kereskedelmi egységeket sújtó sávos adó helyett egységes lesz az élelmiszerlánc-felügyeleti díj, a mértéke pedig általánosan 0,1 százalék lesz. Az RSM-DTM szakértője rámutat, ki jár jól és ki jár nagyon rosszul az új sarccal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Mint azt korábban megírtuk, a kormány végül beadta a derekát Brüsszelnek és átalakítja az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat. Az ügy háttere, hogy az Európai Bizottság két főigazgatósága (Versenypolitikai, illetve Egészségügyi és Élelmiszerbiztonsági Főigazgatóság) is vizsgálatot folytat az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvény 2015. január 1-jétől hatályos módosítása, azaz a kereskedelmi szektorban a napi fogyasztási cikkek értékesítése esetében progresszívan változó, úgynevezett sávos élelmiszerlánc-felügyleti díj kapcsán.Mint azt korábban megírtuk, a szakértők által különadónak minősített élelmiszerlánc-felügyeleti díj ügyében az Európai Bizottság hivatalos, úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított és a testület a progresszív kulcsok használatát is megtiltotta.

A vizsgálat még nem zárult le, azonban az élelmiszerlánc-felügyeleti tevékenységhez szükséges költségvetési bevételi források biztosítása érdekében lépésre volt szükség Magyarország részéről. E lépés keretében október 27-én benyújtásra került az Országgyűlés elé a T/6978. számú törvényjavaslat, mely legfontosabb elemeként visszaállítja az egységes 0,1 százalék mértékű díjkulcsot. (Korábban kompromisszumos javaslatról is volt szó.) A törvényjavaslat átmeneti rendelkezést tartalmaz azon érintettek számára, akik 2015. évi díjkötelezettsége a sávos progresszív adótábla megszüntetése, vagy a törvényjavaslat más módosítása miatt változik bevallási, befizetési kötelezettségük. Ezen gazdasági szereplők 2014. naptári évi árbevételük alapján 2015. december 30-ig tehetnek bevallást, vagy helyesbítő bevallást és 2015. évi díjfizetési kötelezettségüket 2016. január 31-ig jogosultak késedelmi pótlék mentesen megfizetni.

A pénznyerő automaták után is fizethet az állam
A pénznyerő automaták kaszinókon kívüli üzemeltetését tiltó magyar jogszabály ellentétes lehet a szolgáltatásnyújtás szabadságának elvével – közölte az Európai Bíróság. Amennyiben a nemzeti jogalkotó olyan engedélyt von vissza, amely annak jogosultját valamely gazdasági tevékenység folytatására jogosítja fel, köteles ésszerű kompenzációs rendszer, vagy olyan átmeneti, megfelelő tartamú időszak előírására, amely lehetővé teszi a jogosult számára az ahhoz való alkalmazkodást.
Vannak, akik jól járnak…

Kedvező hír ez a nagy élelmiszer áruházláncok számra, hiszen amellett hogy díjfizetési kötelezettségük visszaáll a korábbi mértékre, még halasztást is kaptak a 2015. első félévre jutó díjfizetési kötelezettségükre, hiszen azt főszabály szerint már 2015. július 31-ig meg kellett volna fizetniük, így viszont mindkét díjrészletet egyszerre fizethetik meg a NÉBIH felé - írta az új szabályozást elemezve Vizer József, az RSM-DTM adómenedzsere legfrissebb blogbejegyzésében.

Vannak akik nem….

Kedvezőtlen változást is hoz a javaslat a személyi jövedelemadó bevallásra köteles természetes személyek számára, hiszen mindazonáltal hogy a törvényjavaslat visszaállítja díjfizetési kötelezettségüket, a 2014. évi előírásoktól eltérően már nem jövedelmük (költségeikkel csökkentett bevételük), hanem a bevételük után keletkezik 0,1% mértékű díjfizetési kötelezettségük, így a korábbiakhoz képest nagyobb mértékű díjfizetésre válnak kötelezetté.

Szankciók

További érdekességet is tartalmaz a javaslat, miszerint a felügyeleti díjfizetési kötelezettség elmulasztása, vagy késedelmes teljesítése esetén nem csupán késedelmi pótlék, hanem mulasztási bírság kiszabására is sor kerülhet, mely 10 000 forinttól 500 millió forintig terjedhet, de nem haladhatja meg a megelőző üzleti évben elért, a felügyeleti díj alapját képező nettó árbevétel (jövedelem) 10 százalékát.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo