Kevesebb műanyagszemetet termelne a Lidl

2018. április 04. szerda - 17:00 / piacesprofit.hu
  •    

Kevesebb műanyagot használ majd a Lidl a saját márkás termékeinél, energiatakarékos izzókra cserélik a mostani lámpáikat is. Nálunk az energiaitalok csomagolásában látható először változás.

Az áruházlánc közleményében azt írja, a választék 70 százalékát jelentő saját márkás termékek csomagolásánál kevesebb műanyagot használnak majd Európa-szerte, többek között Magyarországon is. Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják azt is, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Komposztálható csomagolóanyag menti meg a világot?
Cserélhető részekből álló mobiltelefon, amely ha elromlik, nem kell az egészet kidobni. Komposztálható csomagolóanyag. Biodízel használt olajból. Néhány példa arra, hogyan működhet a körforgásos gazdaság, ahol megszűnik a pazarlás.

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.

–A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A döntés egy szélesebb környezetvédelmi intézkedéscsomag része, a Lidl emellett az áruházaiban kevesebb fűtési energiát és áramot használna, csökkentve a szén-dioxid kibocsátását. Ennek részeként az üzletekben kizárólag energiatakarékos led-izzókat használnak.