Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt

Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre kevesebb a viszonylati jegyet váltó – 
Kép: MTI

Tovább nőtt az elmúlt évben az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységek elterjedtsége: a regisztrált felhasználók száma közel harmadával bővült az egyik bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország adatai szerint. A látványos emelkedéshez hozzájárult, hogy a külföldi fuvarozók közül is egyre többen választják a fedélzeti egység használatát a viszonylati jegy megvásárlása helyett.

A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművekre vonatkozó elektronikus útdíjfizetési kötelezettség 2013. július 1-jei bevezetése óta eltelt két év során a rendszer kiforrottá vált. (Bár induláskor a hazai vállalkozások mellett az Európai Uniónak is volt gondja az e-útdíj rendszer pályázat nélküli kiépíttetésével, az eljárást végül eljárásjogi szabályok miatt megszüntették.) Jelenleg a regisztrált járművek közel 90 százaléka bevallási közreműködőn keresztül oldja meg az útdíj bevallását, és csak nagyjából 10 százalék választja a viszonylati jegy megvásárlását, utóbbiak jellemzően külföldről érkező, alkalmi úthasználók.

Megszokták a fedélzeti egységet

A fedélzeti egységek iránti kereslet az elmúlt évben is fokozódott: a felhasználók száma mintegy 30 százalékkal nőtt tavaly óta a WebEye Magyarország adatai szerint, s ezzel közel azonos arányban, 27 százalékkal emelkedett a virtuális jegytépések száma. A külföldi fuvarozók közül is mind többen veszik igénybe a bevallási közreműködők szolgáltatásait, a WebEye ügyfelei körében arányuk meghaladja a 40 százalékot. Az útdíjbevallás során összesített adatokból kiderül az is, hogy javult a jobb környezetvédelmi besorolású járművek aránya a hazai utakon.

A felhasználók számának növekedésével párhuzamosan az előfizetők egyre tudatosabban élnek a szolgáltatás kínálta lehetőségekkel. „A fuvarozók tapasztalataink szerint ma már jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket. Az elmúlt évben például a korábbi időszakhoz képest pontosabban végezték el a járművek tengelyszám-állítását, s így csökkenteni tudták az úthasználattal összefüggő kiadásaikat, illetve elkerülték a pontatlan adatszolgáltatással járó büntetéseket” – mondta el Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezető igazgatója.

Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPA-ból?
Számos cég esetében merül fel a 2013. július 1-jétől fizetendő e-útdíj helyi iparűzési adóból való levonásának lehetősége. Érdemes megvizsgálni, hogy a levonásra milyen esetben van lehetőség.
A bevallási kötelezettség teljesítésén túl a fuvarozók mind nagyobb számban veszik igénybe az olyan fixen beépített egységeket, amelyek segítségével egyéb, korszerű telematikai szolgáltatásokat is elérhetnek. Ezek közé tartozik a szállítmány nyomon követése, a raktér hőmérsékletének monitorozása, a járművezetők vezetési és pihenési idejére vonatkozó adatok távoli ellenőrzésére és letöltésére szolgáló eTachograph, illetve a járművek nem megfelelő használatát felderítő vezetési stíluselemző megoldás.

Kevesebb a gond

Jelentősen csökkent az elmúlt évben a rendszer használatával kapcsolatos problémák és panaszok száma a WebEye Magyarország tapasztalatai szerint: havi szinten átlagosan már csak öt ilyen jellegű értesítés érkezik a szolgáltatóhoz. Az egyéb megkeresések száma ezzel szemben folyamatosan növekszik, ezért a szolgáltató bővítette  operátorközpontja személyi állományát. Az általános megkeresések túlnyomó többsége – havonta nagyságrendileg 1000 hívás és kétszer ennyi e-mail – főként a rendszer működésének megerősítésére, regisztrációs kérdésekre, illetve adatmódosításra irányul.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo