Keresd az űrt: pénzt fogsz találni

Egy vállalkozás életében a pozícionálás marketing stratégiája az egyik döntő eleme a tudatos és pontos üzleti stratégiának, akár kicsi akár nagy a cég. A pozícionálás amilyen egyszerű, ha megérted ugyanolyan könnyű is elrontani – ahogyan azt sokan teszik. De kezdjük az alapoktól. Mi az a pozícionálás?

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pozicionálás nem a termékkel végzett valamiféle művelet, hanem vevőjelölted koponyájának „megdolgozása”. Az a cél, hogy a termékedet „elhelyezd” - pozicionáld – a fejében.

Al Ries- Jack Trout

Ilyen egyszerű. Más szóval amikor a Coca -cola elültette a fejedben, hogy az üdítő egyenlő a Coca colával, akkor pozicionált. amikor a Túró Rudi elindította a „pöttyös az igazi” reklámját akkor is pozícionált. Lehet, hogy nem szereted a pöttyös rudit, de ő lett a kategória első számú terméke, azaz ő lett a túró rudi prototípusa. Ahogyan az Iphone az okostelefonok piacán stb.

Kép:sxc

Ha pozícionálsz két alapvető hibát tudsz elkövetni.

  1. Nem pozícionálsz, hanem brand-et építesz pl. A brandépítés fontos ha nagy vagy és hatalmas a tőkéd, de a pozícionálás fontosabb. Miért? Mert egy túlkommunikált társadalomban élünk, ahol folyamatosan több információ ér minket, mint amire szükségünk van. Ezért csak a legfontosabbakat engedjük be. A pozícionálás célja, hogy a vásárlód agya számára a te terméked a legfontosabbak közé tartozzon.
  2. A termékedet próbálod pozícionálni. A másik alap hiba, amikor a termékedet próbálod pozícionálni. Nem kell. És nem is tudod. A terméked nem attól lesz vonzó, hogy szépen becsomagolod, vagy minden szépet és jót elmondasz róla – még csak nem is azért mert tényleg jó. Attól lesz vonzó a terméked, amilyen érzetet kelt a vevőd koponyájában. Tehát ahelyett, hogy a termékedet próbálod vonzóvá tenni, fordíts meg a folyamatot, és próbálj meg egy olyan helyet keresni a vevőid fejében, ahol még van hely a termékednek.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
Hogyan találj helyet a termékednek a vevőid fejében?

Az első hely

Ha azt akarod, hogy a terméked / szolgáltatásod fix helyre kerüljön a következőket keresd.

Van e olyan hely ahol még az első lehetsz? – ha te gyártod az első beszélő drón robotot akkor egyszerű a dolgod, mert még senki sem birtokolja a beszélő drónok helyét, de ha poharakat gyártasz akkor erről már lecsúsztál.

Teremts kategóriát – Ha már nem tudsz kategória első lenni, akkor csinálj magadnak új kategóriát. A Tesla egy lett volna a luxus autómárkák közül, a Porsche, ferrari stb. között, ha benzines autókat gyártott volna. De helyette elektromos autókat gyártott és ő lett az első, aki ezt megfelelően is tudta kommunikálni, azaz pozícionálta magát, mint az elektromos autók kategória elsője. Ilyen egyszerű.

Keress űrt! – Franciául van egy kifejezés: Cherchez la Creneau! – azaz „Keresd az űrt”. Ha nem tudsz vagy akarsz új kategóriát keresni, akkor keresd meg a réseket a piacon. sokféle „űrt” találhatsz. Létezik például „magas-ár űr” vagy „alacsony ár- űr”. Lehetsz te az akinek a legdrágább a terméke vagy a legolcsóbb a terméke ( iphone kontra alcatel), lehetsz te az első akinek környezetbarát törhetetlen pohara van a pohár piacon, vagy lehetsz az aki elsőként csomagolja a margarint környezetbarát dobozba stb. A lényeg, hogy keress űrt, ami megkülönböztet.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklosdaniel.hu

Földi Miklós Dániel, reklámpszichológus, üzleti tréner, író
Több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo